11111111111111

Претражи овај блог

уторак, 30. децембар 2014.

Укида се појединачна карта, месечне карте јефтиније 285 динара

БЕОГРАД – Градски превоз у Београду ускоро ће за 400.000 грађана бити јефтинији пошто ће, између осталог, појефтинити месечне карте за запослене и студенте, али се, с друге стране, уводе четири категорије пензионера и за неке од њих ће превоз бити скупљи.

Месечна карта за запослене ће уместо 3.275 динара бити 2.990, односно појефтиниће 285 динара, док ће повлашћење категорије попут студената, средњошколаца, особа са инвалидитетом...уместо 1.120 плаћати 1.090 динара месечно, речено је на сусрету са новинарима у Скупштини града, који су одржали градоначелник и градски менаџер, Синиша Мали и Горан Весић.

Према новом тарифном систему, који ће ступити на снагу 1. фебруара, укида се карта за једну вожњу и постојаће само временска карта која ће важити 90 минута и која ће коштати 89 динара. До сада је временска карта коштала 101 динар и важила 75 минута. Појединачна карта коштала је 73 динара.

Када је реч о пензионерима, Весић је објаснио да су до сада постојалае две категорије - млађи од 65 година који су плаћали 1.120 динара месечно и старији од 65 година који су плаћали 407 динара годишње.

Сада се, како је објаснио, пензионери деле у четири групе и сви који имају до 10.000 динара пензије, а у Београду их је око 12.000, возиће се потпуно бесплатно.

Пензионери са пензијама од 10.00 до 25.000 динара и даље ће годишње плаћати 407 динара.

Пензионери чија су примања од 25.000 до 50.000 месечно ће плаћати 990 динара, рекао је Весић, док ће они са пензијама већим од 50.000 плаћати 1.495 динара месечно, што је половина месечне карте за запослене.

Како је истакнуто на састанку, већина пензионера имаће јефтинији превоз или ће га плаћати исто као и до сада. Основци ће и даље имати бесплатан превоз.

Мали и Весић су рекли и да пензионери који имају пензије до 25.000 динара до 31. јануара треба да донесу чекове којима потврђују примања како би били груписани у категорију којој припадају.

Пензионери са више од 25.000 динара до 1. марта треба да донесу своје чекове. Иначе, ни за једну категорију неће постојати додатни трошкови за издавање нових картица за превоз.
Према новом тарифном систему, дневна карта коштаће 280 динара, за три дана 720, а за пет дана 1.100 динара.

Весић је објаснио да ће бити могуће купити и годишњу карту за запослене, а они ће плаћати 11 месеци односно укупно 32.890 јер ће један месец имати бесплатно. Исти принцип важи и за повлашћене категорије.

Према Весићевим речима, један од бенефита је и што ће онај који уплати 900 динара на своју Бус плус картицу добити 100 динара бонуса.

„Решили смо да дефинишемо нови тарифни систем чији је циљ да повећа праведност, обезбеди веће приход градском саобраћајном, као и већу функционалност”, рекао је Мали .

Он је такође оценио да тренутни тарифни систем није праведан, те да је циљ да превоз плаћа што више корисника, па чак и по нижим ценама.

Упитан због чега би појефтињење од 285 динара могло да мотивише више запослених да купују месечне карте, Мали је рекао да то смањење износи између седам и осам одсто, те да то није мала сума.

Градоначелник је изразио наду да ће бити успостављен стабилан систем градског превоза, након чега ће поново моћи да се крене са улагањима у тој области.

Весић је рекао да је превоз у Београду убедљиво најјефтинији у региону, изузев Сарајева, од којег престоница Србије има много више линија, као и да су приликом израде система, праћена искуства европских градова који су снижавањем цена карата добили веће приходе.

„Верујемо да ће систем, на којем је Град радио више од шест месеци, омогућити да се обезбеде већи приходи. Верујемо да ћемо имати праведнији систем који ће омогућити да људи сличних прихода плаћају сличну цену”, рекао је градски менаџер, истичући да је циљ да се стимулише куповина месечних карата.

Он је најавио да ће током јануара, свим правним лицима која послују на територији града послати допис у којем ће их обавестити о променама тарифног система и бенефитима које нуди, због чега очекује већи одзив фирми у куповини карата.


Извор: Политика

Нема коментара:

Постави коментар