Сликар Славко Потпара
Прелепе фреске владике Николаја Велимировића и патријарха Павла на једном од зидова тек осликане цркве Светог Василија Острошког у Лепосавићу само су део богатог опуса академског сликара Славка Потпаре који се последњих четири и по године бави искључиво фреско сликарством по црквама широм бивше Југославије.
Последњих година ради искључиво на Космету и до сада је комплетно осликао четири, а у још четири цркве помогао у осликавању фресака и икона. Део онога што је урадио публика је ове недеље могла да види у галерији Дома синдиката (сада Комбанк дворани).
- Реч је о 16 фотографија фресака урађеним на платнима
димензија 150x150 цм. Међу радовима које сам изложио су и Свети Николај Жички,
Ава Јустин, Свети Петар и Павле, као и патријарх Павле.
Фреску са фигурама владике Николаја и патријарха Павла је
направио на наговор проте Миломира Влашковића, пароха из Лепосавића.
- За ову фреску ми је требало око две недеље посла. Започнем
рано ујутро и онда све док се не смркне. Неки пут и по ноћи уколико су рокови
такви да посао мора да се што пре заврши - прича за "Вести" овај
48-годишњи уметник родом из Никшић који се у фреско сликарство заљубио 2014,
кад је са супругом отишао у Лепосавић на Косову. До тада се бавио искључиво
сликао иконе.
- Те године прота Миломир ме је питао да ли бих могао да
осликам лик Исуса у цркви зато што сам претходно, у оквиру иконописачког атељеа
"Минић" насликао више хиљада икона од којих је већина завршила у
домовима наших људи у дијаспори. Када ми је поставио то питање, ја сам на белом
зиду већ "угледао" лице Исуса на начин на који сам замислио да ће
бити најбоље фрескописан. Радио сам дан и ноћ ту фреску и потом су уследили
позиви и из других храмова у изградњи да им помогне у завршетку унутрашњости -
објашњава Потпара.
Тако је, током лета 2016, осликао цркву Вазнесења Господњег
у Придворици крај Лепосавића, а већ следеће године је паралелно осликавао
храмове Св. Николе у Штрпцу и Св. Григорија Богослова у Ливађу крај Лапљег
Села. Последњих четири године ради и на осликавању цркве Св. Василија Острошког
у Лепосавићу. Тамо је осмислио и оригинални орнамент, спој дизајнерског умећа и
иконописачког дара о коме се више него похвално изјаснио и најпознатији српски
хералдичар Драгомир Ацовић.
Баш као и у оној народној "није коме је намењено, већ
коме је суђено", тако је и Потпара свој животни позив одабрао скоро па
случајно јер је све указивало да ће се бавити искључиво дизајнирањем
аутомобила.
- Давне 1996. године сам урадио редизајн Заставиних модела
аутомобила и тадашњем руководству ове фабрике се то толико свидело да смо били
на корак од договора да почну и да се праве
Међутим, то је било време санкција, па је цео пројекат
обустављен на неодређено време, а Застава је потом продата - прича наш
саговорник.
Осам година касније могао да се запосли и у чувеном
Мерцедесу, али су га дуг језик и васпитање да не трпи неправду и лаж коштали
светске каријере ауто дизајнера.
- По идеји покојног премијера Зорана Ђинђића, двадесет
петоро најталентованијих српских дизајнера је те 2004. године отишло на
усавршавање у Дајмлер Крајслер - Мерцедес. То је био пројекат сарадње наше и
немачке владе, а пре него што смо отишли имали смо бројне састанке и са нашим и
са немачким дипломатама. На сваком од тих састанака се за целокупну ситуацију у
Србији кривио искључиво Слободан Милошевић и његов режим. На крају, када ми је
прекипело преко главе, устао сам и рекао: "За ситуацију у Србији је
највише крива Европа." Нико ми ништа није одговорио, а последица тога је
то да ми нико у Немачкој није понудио посао, мада су сви били одушевљеним мојим
идејама. Очигледно ми је било суђено да се бавим фреско сликарством - каже
Потпара.
Извор: ТВ.Храм/Вести онлине
Извор: ТВ.Храм/Вести онлине
Нема коментара:
Постави коментар