11111111111111

Претражи овај блог

среда, 7. јун 2023.

СПАСОНОСНО ТРПЉЕЊЕ

СПАСОНОСНО ТРПЉЕЊЕСтарче, шта да радимо када имамо неко узнемирење, неко велико искушење?

            - Шта да радите? Да трпите. Трпљење је најјачи лек који исцељује велика и дуготрајана искушења. Већина искушења пролази само трпљењем. Велико трпљење распетљава много тога и доноси божанске плодове. Тамо где не видиш никакво решење, Бог даје најбоље решење.

            Да знате да се Бог радује када човек носи искушење, трпи их без роптања и прославља Његово свето име. Блажен је човек који претрпи искушење (Јак 1, 12), каже свети Јаков. Зато треба да се молимо да нам добри Бог дарује трпљење, како бисмо све трпели без роптања и прослављајући Бога.

            Наш живот у овом свету јесте један постојан подвиг и свако од нассе подвизава на 
различит начин. Замислите кроз шта је прошао Христос у оно тешко време! Колико преблема су Му стварали Јевреји, а Он ништа није говорио! А какво је трпљење имао апостол Павле! Иако је од Бога био извештен да треба да иде у Рим (Дап. 23, 11), остао је у затвору две године, зато што је управник задржавао суд*. Па шта је, опет, имао да претрпи свети Јован Богослов! Зато што је мало узроптао, доживео је бродолом**... Видите, Бог допушта да Светитиљи страдају и због најмањег пропуста, како бисмо имали примере, да искушења дочекујемо трпељиво, са молитвом и радујући се.

Да би трпио другог човека, треба да га волиш

            - Старче, како се стиче трпљење?

            - Основа трпљења је у љубави. Љубав дуго трпи (1. Кор. 13, 4), каже Апостол. Да би трпео другог човека, треба да га волиш, да саосећаш са њим. Ако не саосећаш са њим, биће ти досадан.

            - Старче, да ли је боље да говорим о тешкоћама са којима се суочавам, или да ћутим?

            - Ако о својим тешкоћама не говориш из љубави, да не би неког другог ставила у незгодан положај, сачуваћеш мир у себи. А та потешкоћа ће ти донети благослов Божији. Боље је да је теби тешко, него да због тебе буде тешко неком другом. Једанпут сам се касно враћао са литије из манастира Кутлумуша. Био сам преморен, и имао сам јаке болове, јер сам тада имао проблема са крстима. Испред келије ме је чекао неки старчић од осамдесет пет година, којии је хтео да преноћи код мене. Своју торбу оставио је негде уз пут, јер није више могао да је носи. Пошто сам му објаснио да код мене не може да ноћи, узео сам на раме његову торбу и одвео га у гостопримницу, удаљену пола сата хода узбрдо. Дао сам му и педесет драхми да има за трошак. Мало сам потрпео, а после сам био спокојан, јер сам успокојио брата.

           - Старче, када се сестра са којом сам заједно на послушању држи натмурено, ја је жалим и трпим. Да ли поступам са љубављу?

            - А откуд знаш да баш ти ниси узрок њеној натмурености, и да устави она трпи тебе? Ако мислиш да си ти у бољем духовном стању од ње и да ти њу трпиш, онда треба да жалиш само себе. Када човек истински неког воли и трпи, он њега оправдава, а себе осуђује. ''Боже мој, ја сам крив, не обраћај пажњу на мене; баци ме у неки ћошак, а мом брату помози.'' ето шта је иправно постављање, које у себи има и много смирења; тако човек прима обиље благодати Божије. Молићу се да постанеш духвни лавић, попут оних бронзаних лавића који на својим плећима држе црквене чираке, а нити се смућују, нити чују, нити говоре, већ просто носе терет на својим плећима. Амин.

Старац Пајсије Светогорац
----------------------------------------------------------------------
* Види Дап 24, 27. Апостол Павле био је две године затворен у Кесарији, зато што је римски управник Феликс одлагао суђење, надајући се да ће добити мито. На крају је Фест, Феликсов наследник, послао Павла на суд у Рим, јер се Апостол, руководећи се обавештењим које је имао од Бога, позвао на своја права као римског грађанина, па је тражио да му се суди у риму.
** Када је Св. Јован Богослов требало да иде у Малу Азију да проповеда Јеванђеље, пао је у малодушност и узроптао, јер је тај предео био погружен у заблуду идолоплоконства. Због тог роптања, Бог је на њега допустио искушење. На путу према Мало Азији, лађа је претрпела бродолом, а свети Јован Богослов се спасао након четрдесетодновне борбе са таласима.
 
„Дођи и види“ пратите нас нашем Телеграм каналу: https://t.me/dodjiividi       
 
 
#пајсијесветогорац, #пајсије, #трпљење, #трпети, #pajsijesvetogorac, #pajsije, #trpqewe, #trpeti, 

2 коментара:

  1. Ево како су мене родитељи учили трпљењу:
    Била нека жена и пожелела да дозна кад ће престати да трпи.
    Па је отишла код цара по одговор:
    „Добри царе, кажи ми кад ћу престати да трпим?
    Кад сам била мала, говорили су ми, трпи и ћути ти си дете.
    Кад сам стасала у девојку, ћути и трпи, ти си удавача.
    Кад сам постала жена и мајка, ћути и трпи ти си жена
    имаш мужа и децу.
    Кад су деца поодрасла, ћути и трпи постаћеш свекрва и ташта.
    Кад су ми деца добила принову, ћути и трпи јадо, ти си баба.
    Питам Те добри царе, кад ћу престати да ћутим и да трпим?
    Цар је одговорио: „Добра жено, ћутала си и трпела, па си дуго поживела. Зато ћеш ћутати и трпети до краја живота, Богу хвала.“

    Кроз бајку до истине...:)

    ОдговориИзбриши