Građani Beograda zatrpani su porukama da
kupe Bus plus kartice, kako bi 1. februara mogli bez brige da se voze u
gradskom prevozu. "Personalizovano" i "nepersonalizovano" - postale su
hit reči, dok će termine “otkucavanje” i “poništavanje” zameniti još
jedna hajtek reč - “validacija”. I dok se o Bus plus karticama uglavnom
sve zna, mnoge stvari iza kulisa ovog projekta ostaju nepoznate...
Bus plus kartice bi trebalo da budu legitimacije za vožnju gradski prevozom
Ono što se zna je da je sistem izradila turska firma Kentkart, čije usluge upotrebljavaju i korisnici gradskog prevoza u Dohi, Amanu, ali i Prizrenu.
I u Skoplju su probali da uvedu ovaj sistem, ali je on propao za kratko vreme. “Moja karta”, makedonska verzija Bus plusa, trebalo je da počne da se koristi u svim autobusima gradskog prevoza, ali je instalirana samo kod privatnika.
Ipak, oni se nisu dugo radovali, pošto sistem naplate nije profunkcionisao. Iako se na zvaničnoj internet prezentaciji Kentkarta nalazi i sajt “Moje karte”, taj link vodi ka nepostojećoj strani!
Zanimljiv je podatak da je Kentkart sistem automatske naplate uveo samo u autobuse privatnih prevoznika i u Damasku i Amanu.
Ko je vlasnik?
Vlasnička struktura firmi Lanus i Apeks Solušns nalazi se pod velom tajne. Kao menadžer se navodi Veljko Vlahović, sin bivšeg ministra Aleksandra Vlahovića.Zanimljivo je to da je Lanus d.o.o. 2008. pripojio firmu PHT International, koja je tada bila u vlasništvu Radeta Terzića, bivšeg tužioca, smenjenog u operaciji “Sablja”.
Drugi vlasnik firme PHT International je Tahir Hasanović, nekadašnji visoki funkcioner Nove demokratije, a sada sekretar Regularne masonske lože Srbije.
Gde će radnici GSP-a?
Apeks i Lanus ubiraće prihod od prodaje karata i kazni. Pola kontrolora koji su radili u GSP-u prešlo je da radi za Apeks, kaže za S media portal portparolka Bus plus sistema Gordana Perović.Deo kontrolora GSP-a je prešao u Apeks, a zaposleni su i novi sa evidencije Nacionalne službe za zapošljavanje, i sada ih ukupno ima 200 – kaže portparol Bus plusa.
Bez obzira što će ubuduće biti u sklopu privatnog preduzeća, kontrolori će moći da u slučajevima kada je to potrebno, u pomoć pozovu komunalne policajce.
- Ne radimo samostalno kao privatna firma, mi smo pod kontrolom grada Beograda i Direkcije za javni prevoz – objašnjavaju u Bus plusu.
Sistem propao i u Prizrenu
Jedina veza samozvane Republike Kosovo i Kent karta je to
što je sistem bio implementiran u Prizrenu, kaže Perović za S media
portal i objašnjava: "Ovaj sistem je bio uveden u 200 autobusa u
Prizrenu, ali to više ne funkcioniše jer je bilo malo ljudi da bi bilo
isplativo."
Ona, međutim, nije mogla da objasni zbog čega je ovaj sistem nije funkcionisao u Makedoniji, gde je posle kratkog vremena propao.
Ona, međutim, nije mogla da objasni zbog čega je ovaj sistem nije funkcionisao u Makedoniji, gde je posle kratkog vremena propao.
Izvor: Vesti online
Нема коментара:
Постави коментар