11111111111111

Претражи овај блог

уторак, 1. октобар 2019.

ХРИШЋАНСКИ ОДНОС ПРЕМА БЛИЖЊИМА


18. септембар / 1. октобар
Св. Евменије Гортински, Св. мученица Ариадна

Ваша Светости, какав треба да буде наш хришћански однос према другим људима?

За Еванђеље је увек најбитније, како каже апостол Павле: Колико до вас стоји, мир имајте са свима људима. Ми често ствар обрћемо па кажемо: „Ја хоћу, али најпре да то учини он.“ Ама то није у мојим рукама да ли ће он хтети мир и оно што је добро, али је у мојим рукама, од мене зависи да ли ћу ја хтети.
Ако је искрено хоћу, ако искрено радим на томе, већ је пола ствари готово, још само да он хоће и ствар ће бити готова.
Ако ја и нисам у могућности да сазнам све његове мотиве, због којих је он такав, у мојим је рукама да ја употребим снагу, да исправим ну себи оно што је негативно. Ту је та ствар, то је оно најбитније.
Кад ми будемо такви, кад себе исправимо ми ћемо у многоме схватити и оног другога. На тај начин ми смо кривцу већ упола опростили. На тај моменат Црква  Хришћанска указује, да сваког од нас научи да чини добро, без обзира хоће ли други то учинити или неће.
Најбитније је да ја хоћ, јер то од мене зависи. Није то само из настојања, да се ја спасем, а други нека пропадну. Не, него ја сам немоћан да га спасем ако он неће. Када спасавам себе, ја највише чиним и за његово спасење.

Свети Патријарх Српски Павле

Нема коментара:

Постави коментар