Упознао сам и незаборавног старца
Матеја из манастира Каракала. Овог простодушног човека рукоположио је 1940.
године митрополит Мелитуполиса Јеротеј, у време свог боравка на Светој Гори. Од
дана свог рукоположења, па све до краја свог овоземаљског живота, односно пуних
четрдесет и пет година, свакодневно је служио Литургију!
Било му је непојмиво
да пропусти и један једини дан. Ако би се повремено догађало да не саслужује у
манастирској саборној цркви, служио би у неком параклису. Током проскомидије
помињао је безбројна имена „да би душе имале користи”, како је сам говорио.
Када му је један од браће рекао да
након толико година служења Литургије треба да отпочине, он је одговорио: „До
последњег даха служићу Литургију, до последњег даха...”
Посебно задивљује чињеница да отац
Матеј никада, па ни на последњој Литургији коју је служио, није изгубио своју
првобитну побожност и ревност.
Посетио сам га у време кад сам
прикупљао материјал за књигу Савремени атонски подвижници, и том приликом
ми је с великим поштовањем казивао о свом старцу, оцу Кодрату.
***
Био је празник Благовести 1984.
године, у Кавсокаливији: Након завршетка Св. Литургије, отац Исаија замолио ме
је да пођем с њим у његову каливију да бисмо причестили старца Симеона,
деведесетогодишњака који је био болестан и слеп у телесним очима, али који је
срцем гледао и видео Бога. Познавали смо оца Симеона и често смо га посећивали
да бисмо слушали његове као мед слатке речи. Он је био најстарији живи стуб
овог светог скита. И он и његов послушник, монах Исаија, били су сиромашни.
Сиромашна и подвижничка била је и њихова каливијица, без баште у којој би
узгајали поврће, без утехе или удобности. Старчево подвизавање искључивало је
купање, а његова коса била је тако дуга да је допирала до чланака, као код
древних подвижника, чија је коса током безбројних година постала дуга и
замршена.
Прихватио сам овај позив с великом
радошћу. Ставио сам епитрахиљ и узео свети Путир, а затим смо кренули. Успут
смо непрестано изговарали: „Молитвама Светих Отаца наших...”. Испред је ишао
отац Исаија, држећи лампицу да би нам осветлио пут кроз густу помрчину и тесне,
опасне стазе. Падала је киша и били смо мокри, али нам то није било важно.
Никад нећу заборавити ту кишу, то корачање с Пречистим Тајнама у рукама, уз
молитву и посред таме, на путу ка освећеном скиту. Никад нећу заборавити ни лик
оца Симеона када смо најзад стигли у каливијску црквицу посвећену Светом
Симеону Новом Богослову, који је у умилењу прослављао богочежњивост („божански
ерос”). Остао сам пред царским дверима и сачекао да послушник доведе свог
старца. „Прими ме данас, Сине Божији, за причасника тајне вечере Твоје...” У
заслепљујућој светлости кандила и свећа које су гореле пред светим Путиром,
појавио се слепи старац, пуштене косе, босоног, тешко дишући и ослањајући се на
зид и на свог послушника, оца Исаију.
Пришао је и прекрстио се. Његове
слепе очи биле су влажне од умилења, богочежњивости и суза.
„С трепетом, човече, приступи
Божанској Крви...” Причестио се.
Поново је начинио метанију,
прекрстио се и, уздишући, кренуо ка својој келији.
Свете слике и призори „пред којима
би и ангели желели да се поклоне...”
Блажен човек који не иде на веће
безбожних, и на пут грешних не стаде, и на седалиште безбожника не седе. Него
је у закону Господњем воља његова, и у закону Његовом поучава се дан и ноћ
(Пс.1,1-2).
***
Један седобради светогорски старац
написао је следеће: „Ми, који смо на Светој Гори, на свакој Литургији кажемо:
'Молимо вас да поменете имена људи који су сиромашни, несрећни и убоги.' Многи
јеромонаси на Светој Гори то чују и моле се за сиромахе. Они за које су се
молили често долазе у њихове снове да им заблагодаре. Видели смо многа и велика
чуда у случајевима кад су свештеници вршили помене (за усопше). Неки болесници,
које су лекари обесхрабрили, слали су своја имена да буду поменута на Литургији
и одмах су били исцељени. Њихови рођаци чудили су се исцелењу од понекад
безнадежно неизлечиве болести!”
Извор: Старечник
Нема коментара:
Постави коментар