11111111111111

Претражи овај блог

четвртак, 28. септембар 2023.

ТРПЉЕЊЕ УВРЕДА - ПРИЛИКА ЗА ДУХОВНО УЗРАСТАЊЕ


ТРПЉЕЊЕ УВРЕДА - ПРИЛИКА ЗА ДУХОВНО УЗРАСТАЊЕ10. / 23. јун
Св. свештеномученик Тимотеј Пруски

Ваша Светости, како човек да одговори на увреде? Да ли треба да се брани или треба све да отрпи, ћутећи?

За човека, заиста, верујућег у свакој прилици може да буде поука кад види људе који чине оно што је добро, што је по вољи Божијој: кад може он, од исте смо крви, и тела, и чак истог језика - зашто ми не можемо? Дакле, то нам је подстицај, да будемо онакви какви треба да будемо.
Ако видимо људе који греше, који зло чине и ми то осуђујемо - шта ће тек бити ако ми то исто будемо чинили, на шта нас упозорава ап. Павле.
О томе и Св. Пахомије Велики поучава када каже: „Ако вас неко увреди, или вам нанесе неку пакост - ти кажи себи: ево пружа ми се прилика да добијем сребрни новац, ако се уздржим без гњева и ако му одговорим на миран начин. Ако поред тога увреда буде нешто крупнија и тежа - ти кажи себи: ево ми се пружа прилика да добијем златан новац, златну награду од Бога, тако да ћеш ти у сваком случају бити на добитку тамо где би други изгубио.“

Свети Патријарх Српски Павле 
 
#увреде, #трпљење, #uvrede, #trpljenje,

Нема коментара:

Постави коментар