11111111111111

Претражи овај блог

субота, 15. септембар 2018.

СЛАВА ТИ БОЖЕ


 
 Слава Ти, Боже
- Старче, шта значи слава Ти, Боже?
- Слава Ти, Боже значи „нека Бог постане познат људима“. Видиш, и оно што је рекао Христос: Ја те прославих на земљи... И сад 
прослави Ти мене, Оче... (Мт.25, 21 и 25,23) неки погрешно схватају и говоре: „И Христос тражи славу!“ Док заправо ово значи: „Ја сам Те Оче, учинио познатим на земљи; и Ти мене учини знаним, да би људи поверовали.“
- Старче, осећам потребу да више говорим слава Ти Боже него Господе, помилуј. Можда то није исправно?
- Добор је то, благословена. Ја могу по читав дан да проведем радећи рукодеље и говорећи: „Слава Ти, Боже. Слава Ти, Боже, зато што живим. Слава Ти, Боже, јер ћу умрети и отићи близу Бога. Слава Ти, Боже... чак и да мене стави у пакао, а једног осуђеног на пакао да прими у Рај. А ако хоће да ме се у паклу не сећа ине жали, нека прими у Рај много оних који су осуђени на пака, тако да Његова радост због њих буде већа и да се Његова брига о мени умањи.“
Речи слава Ти, Боже никада да не силазе са ваших усана. Када ме нешто боли, слава Ти, Боже имам као таблету против бола; ништа ми друго не помаже. Слава Ти, Боже је изнад и Господе, Исусе Христе, помилуј ме. Отац Тихон је говорио: „Господе, помилуј је сто драхми, а слава Ти, Боже је хиљаду драхми; дакле, много је скупље.“ Хтео је да каже да човек тражи милост Божију из потребе, док Бога прославља из приљежности, а то има велику вредност. Свакако је препоручљиво да говоримо слава Ти, Боже не само када смо добро, већ и када пролазимо кроз искушења, јер и искушења попушта Бог као лекове за душу.
- Старче, понекад када говорим слава Ти, Боже, у себи осећам једно унутрашње лепршање. Шта је то?

- То је духовна усхићеност. Сада, пошто си ми причинила радост јер говориш слава Ти, Боже, почећу од среће да исписујем слава Ти, Боже; Слава Ти, Боже, и испунићу читав лист хартије са слава Ти, Боже! Бог нека те удостоји да у будућем животу будеш заједно са анђелима који непрестано прослављају Бога. Амин.


Старац Пајсије Светогорац

Нема коментара:

Постави коментар