11111111111111

Претражи овај блог

петак, 11. новембар 2016.

Заказивање прегледа преко Националног контакт центра

Позивањем броја телефона 011-362-0000 сада је могуће са једног места за мање од минута заказати долазак код изабраног лекара у дому здравља

„Добро дошли у Контакт центар Министарства здравља”, прва је реченица коју пацијент чује када позове Национални кол-центар да би заказао преглед код изабраног лекара. Позивањем броја телефона 011-362-0000 сада је могуће са једног места заказати долазак код свог доктора у дому здравља и то за мање од минута! На телефон се јавља први слободан оператер који пацијенту тражи матични број, име и презиме, на основу чега може да закаже жељени преглед код лекара опште праксе, гинеколога, педијатра и стоматолога.

– Изненадила сам се када сам јуче позвала овај центар и када ме љубазни оператер питао да ли желим на преглед код изабраног лекара већ сутра. Понудио ми је три слободна термина. Одабрала сам онај који ми је највише одговарао. А да сам звала директно дом здравља да то урадим, изгубила бих вероватно стрпљење као сваки пут јер се на број телефона нико не јавља или је веза готово увек заузета – појашњава Београђанка К. Д.

Овакав начин заказивања за сада је могућ само за лекаре у домовима здравља, а они су дужни да пацијенту, уколико је то потребно, електронским путем закажу одлазак код специјалисте или за дијагностичку процедуру у болницу.

Национални кол-центар је прорадио и полако се шири по целој Србији, али постојећи начини заказивања прегледа у домовима здравља неће бити угашени, појашњава Мирослав Певац, специјални саветник министра здравља.

    Национални кол-центар је прорадио и полако се шири по целој Србији, али постојећи начини заказивања прегледа у домовима здравља неће бити угашени

– У готово свим домовима здравља у Београду могуће је заказати прегледе. У компјутерском систему су све установе, од Прешева до Суботице. Уколико негде постоји технички проблем са заказивањем, то ће бити отклоњено убрзо. Све што је добро функционисало, не треба укидати. Ако је лични лекар дао број телефона пацијенту да му се јави ради заказивања прегледа, то не треба реметити – појашњава Певац.

Планирано је да се уведе заказивање прегледа ес-ем-есом и електронском поштом. А пацијенте ће поруком која ће им стићи на мобилни телефон подсећати на заказани преглед.

Примећено да 10 одсто пацијената не дође код специјалисте на заказани преглед у одређено време.

– Људи ће два дана пре заказаног термина добити поруку са питањем да ли долазе на преглед. Ако одговоре да неће доћи, тај термин ће бити уступљен другој особи. Можда ће се надлежни одлучити и на неке друге кораке како би грађани ишли на заказане прегледе. На пример, ако се неко не одазове два пута на заказани преглед, онда трећи пут мора да плати услугу – додао је Певац.

Неки директори домова здравља још ни не знају да је почело заказивање прегледа посредством новог контакт центра, а неки су ову новину оценили као веома добру јер сада пацијенти на више начина могу да дођу до лекара.

– Код нас на четири начина може да се закаже преглед: личним доласком, телефоном, мејлом и посредством Националног кол-центра. Захваљујући овом центру, медицинске сестре ће бити растерећеније и моћи ће више да се посвете пацијентима – истиче др Добрила Васић, директорка ДЗ „Раковица”.

У Националном контакт центру раде професионалци и то њих 15 у првој смени, а 10 у другој. Заказивање траје око 50 секунди од тренутка добијања везе.


Извор: Политика

Нема коментара:

Постави коментар