11111111111111

Претражи овај блог

среда, 15. јун 2022.

КЕЛИЈНО МОЛИТВЕНО ПРАВИЛО ПРЕПОДОБНОГ СЕРАФИМА САРОВСКОГ


КЕЛИЈНО МОЛИТВЕНО ПРАВИЛО ПРЕПОДОБНОГ СЕРАФИМА САРОВСКОГ

Пре почетка читања Псалтира читај следеће:
Боже, очисти ме грешног и помилуј ме. Поклон.
Господе, који си ме створио, помилуј ме. Поклон.
Безброј пута сагреших, Господе, опрости ми. Поколон.
Боже, милостив буди мени грешноме. Поклон.
Боже, опрости моја безакоња и сагрешења. Поклон.
Крсту Твоме се клањам, Владико, и свето Васкрење твоје славим. Поклон.
Господе, ако словом или делом сахреших у читавом свом животу, помилуј ме и опрости ми грешноме, ради миости твоје.

Достојно је ваистину блаженом звати тебе, Богородицу, увек блажену и свебеспрекорну, и Матер Бога нашега. Часнију од херувима и славнију неупоредиво од серафима, тебе што бога Слова непорочно роди, ваистину Богородицу величамо.

Слава Оцу и Сину и Светоме Духу и сада и увек и у векове векова. Аимин. Господе помилуј (Три пута). Благослови.

Молитвама светих отаца наших, Господе Исусе христе, Сине Божији, помилуј ме грешног.
Слава теби, Боже наш, слава теби.

Царе небесни, Утешитељу, Душе истине, који си свуда присутан и све испуњаваш, ризнице добара и Даваоче живота, дођи и усели се у нас и очисти нас од сваке нечистоте и спаси, Благи, душе наше.

Свети Боже, свети Крепки, Свети Бесмртини, помилуј нас (Чита се три пута). Слава Оцу и Сину и Светоме Духу и сада и увек и у векове векова. Амин. Пресвета Тројице, помилуј нас; госпдое очисти грехе наше; Владико, опрости безакоња наша; Свети, посети и исцели немоћи наше, имена свога ради. Господе помилуј (Три пута). Слава Оцу и Сину и Светоме Духу и сада и увек и у векове векова. Амин.

Оче наш који си на небесима, да се свети име твоје, да дође Царство твоје, да буде воља твоја и на земљи као што је на небу; хлеб наш насушни дај нам данас и опрости нам дугове наше као што и ми опраштамо дужницима својим, и не увеки нас у искушење, но избави нас од нечастивога.

На славама [катизми говори]:
Слава, и сада: Алилуиа (Три пута). Господе помилуј (Три пута).

Затим: Спаси Господе, и помилуј све православне Хришћане и на сваком месту владавине своје оне који православно живе. Подај им, Господе, душевни мир и телесно здравље и опрости им свако сагрешење, вољно и невољно, и њиховим светим молитвама и мене окајаног помилуј.
Упокој Господе, душе уснулих слугу својих, праотаца, отаца и братије наше, који овде леже и православне хришћане који посвуда леже и подај им, Господе, Царство и удео у свом бесконачно и блаженом животу и опрости им, Господе, свако сагрешење, вољно и невољно.

По завршетку катизми читај тропаре и кондаке:

У безакоњима зачет, ја блудни, не усуђујем се да погледам на висину небеску, али осмеливши се због човекољубља Твог, узвикујемм: Боже, очисти ме грешног и помилуј ме.

Ако се праведник једва спасава, где ћу се јавити ја грешни? Напор и зној дневни ја не понесох, па ме ипак у најамнике једанаестог часа приброј Боже, и спаси ме.

Покрени се да ми отвориш наручје Очинско: блудно проживех свој живот гледајући на непотрођљиво богатство штедрости Твојих, Спасе. Но моје сада осиромашено срце немој презрети, Господе, јер ти у умилењу говорим: сагреших небу и пред тобом.

Достојно је ваистину блаженом звати тебе, Богородицу, увек блажену и свебеспрекорну, и Матер Бога нашега. Часнију од херувима и славнију неупоредиво од серафима, тебе што Бога Слова непорочно роди, ваистину Богородицу величамо.

Сагреших Ти Спасе, као блудини син. Прими ме, Оче, као покајника и помилуј ме Боже.
Вичем ка теби, Христе Спасе, митаревим гласом: очисти ме као и оног и помилуј ме, Боже.

Богородице, ти која си извор милосрђа, удостој нас самилости: погледај на људе који сагрешише, покажи као увек моћ своју, јер уздајући се у тебе, ми ти, као некада Гаврило, архистратиг бестелесних сила, кличемо: Радуј се.
Све твоје преславне тајне су изнад схватања, Богородице!
Запечаћена чистотом и сачуване девствености, позната си као истинска мати, родивши Бога истинитог. Њга моли да се спасу душе наше.

Клањамо се пречистом лику Твоме, Благи, молећи опроштај за сагрешења наша, христе Боже, јер си добровољно благоволео да телом узиђеш на крст, да би оне које си саздао избавио од робовања врагу. Стога ти благодарно кличемо: Радошћу си испунио све, Спаситељу наш који си дошао да спасеш свет.

Спаси Господе људе своје и благословинаслеђе своје, [благоверном господару нашем] даруј победу над непријатељима и својим крстом сачувај народ свој.

Небеских војски архистратизи молимо вас стално ми недостојни да нас својим молитвама оградите покровом крила ваше невештанствене славе, чувајући нас који вам приљежно припадамо и узвикујемо: Избавите нас од невоља као чиноначелници виших сила.

Боже отаца наших, поступај са нама увек по крортосит својој. Не задржи милост своју од нас, него њиховим молитвама у миру усмери животу наш.

Дубином мудрости човекољубиво све уређујући и све корисно свакоме дарујући, једини Саздатељу, упокој, Господе, душе слугу својих, јер сунаду положили на Тебе, Творца и Саздатеља и Бога нашег.

Са светима упокој, Христе, душе слугу својих, где нема ни болести, ни жалости ни уздисања, него где је живот бесконачан.

Надо хришћана, Пресвета Дјево, Бога кога си родила изнад сваког ума и слова, непресано моли са горњим силамада дарује остављење грехова и исправку живота свима да дарује остаљење грехова и иправку живота свима нама који те увек са вером и љубављу поштујемо.

Господе помилуј (40 пута)

И молитву светог Јефрема:
Господе и Владико живота мог, немој мидати духа лењости, чамотиње, властољубља и празнословља.
 

Дух, пак, целомудрености, смиреноумља, трпљења и љубави даруј слузи своме.
 

Да, Господе Царе, даруј ми да гледам своја сагрешења и да не осуђејем брата свога, јер си благословен у векове векова.
Амин.
 

Затим 12 малих поклона, уз сваки молитву: Боже, очисти ме грешног и помилуј ме. И после опет целу молитву: Господе и Владико...

По завршетку три катизме говори:
 

Боже, очисти ме грешног и помилуј ме. Поклон.
Господе, који си ме створио, помилуј ме. Поклон.
Безброј пута сагреших, Господе, опрости ми. Поклон.
Боже, милостив буди мени грешноме. Поклон.
Крсту Твоме се клањам, Владико, и свето Васкрсење твоје славим. Поклон.
Господе, ако словом или делом сагреших у читавом свом животу, помилуј ме и опрости ми грешноме, ради милости своје.
 

Достојено је ваистину блаженом звати тебе, Богородицу, увек блажену и свебеспрекорну, и Матер Бога нашега, Часнију од херувима и славнију неупоредиво од серафима, тебе што Бога Слова непорочно роди, ваистуну Богородицу величамо.
 

Слава Оцу и Сину и Светоме Духу и сада и увек и у векове векова. Амин. Господе помилуј (Три пута). Благослови.
 

Молитвама светих отаца наших, Господе Исусе христе, Сине Божији, помилуј ме грешног.
У име Оца и Сина и Светога Духа. Амин. Слава теби, Боже наш, слава теби.
 

Царе небесни, Утешитељу, Душе истине, који си свуда присутан и све испуњаваш, ризнице добара и Даваоче живота, дођи и усели се у нас и очисти нас од сваке нечистоте и спаси, Благи, душе наше.
 

Свети Боже, Свети Крепки, Свети Бесмртни, помилуј нас (Чита се три пута). Слава Оцу и Сину и Светоме Духу и сада и увек и у векове векова. Амин. Пресвета Тројице, помилуј нас; господе очисти грехе наше; Владико, опрости безакоња наша; Свети, посети и исцели немоћи наше, имена свога ради. Господе помилуј (Три пута). Слава Оцу и Сину и Светоме Духу и сада и увек и у векове векова. Амин.
 

Оче наш који си на небесима, да се свети име твоје, да дође Царство твоје, да буде воља твоја и на земљи као што је на небу; хлеб наш насушни дај нам данас и опрости нам дугове наше као што и ми опраштамо дужницима својим, и не увеки нас у искушење, но избави нас од нечастивога. Господе помилуј (Дванаест пута).
 

Приђите, поклонимо се Цару нашем Богу! (Поклон) Приђите, поклонимо се и пирпаднимо христу, Цару нашем Богу! (Поклон) Приђите, поклонимо се и припаднимо самоме Христу, Цару и Богу нашем! (Поклон)
 

И 50. Псалам: Помилуј ме, Боже, по великој милости својој, и по обиљу милосрђа свога очисти безакоње моје. Опери ме сасвим од безакоња мога, и од греха мога очисти ме, јер ја знам безакоње своје и грех је мој стално преда мном. Теби јединоме сахреших, и зло пред тобом учиних, да се оправдаш у речима својим и победиш кад ти суде. Гле, у безакоњима се зачех, и у гресима роди ме мати моја. Јер гле, истину љубиш, и јављаш ми незнано и тајно све мудрости своје. Покропи ме исопом и очистићу се; опери ме и бићу бељи до снега. Дај ми да чујем радост и весеље, да се прену кости потрвене? Одврати лице совје од грехова мијих и сва безакоња моја очисти. Срце ми чисто саздај, Боже, и дух прав обнови у мени. Не одбаци ме одлица свога и Духа свога Светог не одузми од мене. Дај ми радост спасења свога и духом владаличким учврсти ме. Научићу безаконике путевима Твојим, и непобожни ће се обратити теби. Избави ме од крви, Боже, боже спасења мога и обарадоваће се језик мој правди Твојој. Јер, да си хтео жртве, принео бих; за жртве паљенице не мариш. Жртва је Богу дух скрушен, срце скрушено и смерно Бог неће презрети. По благости својој, Господе, чини добро Сиону; нека се подигну зидови јерусалимски. Онда ће ти бити миле жртве правде, приноси и жртве паљенице, тада ће метати на жртвеник твој теоце.
 

И Символ вере: 
Верујем у једнога Бога Оца, сведржитеља, Творца неба и земље и свега видљивог и невидљивог.
И у једнога Господа исуса христа, Сина Божијег, јединородног, рођеног од Оца пре свих векова, Светлост од Светлости, Бога истинитог од Бога истинитог, рођеног, не створеног, једносуш(т)ног Оцу, кроз кога је све постало,
који је ради нас људи и ради нашег спасењасишао са небеса, и оваплотио се од Духа светога и Марије Дјеве и постао човек,
који је распоет за нас у време Понитија Пилата, и страдао и погребен,
и који је васкрсао у трећи дан као што је писано,
и који се узнео на небеса и седи с десне стране Оца,
и који ће опет доћи са славом да суди живима и мртвима, чијем Царству неће бити краја. И у Духа Светог, Господа животворног, који од Оца исходи, који се заједно са Оцем и Сином поштује и слави, који је говорио кроз пророке.
У једну, свету саборну и апостослку Црккву.
Исповедам једно крштење за отпуштење грехова.
Чекам васкрсење мртвих.
И живот будућег века. Амин.

Нада је моја Отац, прибежиште моје Син, покров мој Дух Свети. Тројице Света, слава Ти.
 

Оче наш који си на небесима, да се свети име твоје, да дође Царство твоје, да буде воља твоја и на земљи као што је на небу; хлеб наш насушни дај нам данас и опрости нам дугове наше као штои ми опраштамо дужницима својим, и не уведи нас у искушење, но избави нас од нечастивога.
 

Богородице Дјево, радуј се благодатна Маријо, Господ је с тобом, благословена си ти међу женама и благословен је плод утробе твоје, јер си родила Спаситеља душа наших.
 

Крсту твоме се клањам, Владико, и свето Васкрсење твоје славим.
 

Теби Војводо, који се бориш за нас, и Господе, Победитељу пакла, ја твоје створење и слуга, избаљен од вечне смрти, узносим похвале. Но пошто имаш милосрђе неисказано, ослободи свих опасности мене који вапијем : Исусе, Сине Божији, помилуј ме!

Теби војвоткињи која се бори за нас, узносимо песме победне, а избавивши се од зла – песме захвалне, ми слуге твоје, Богородице. Но, пошто имаш моћ непобедиву, од сваке нас опасности избави да ти кличему: Радуј се, Невесто Неневесна!

Преславна Приснодјево, Мати Христа Бога, принеси нашу молитву Сину своме и Богу нашем да спасе душе наше.
 

Сву своју наду полажем на тебе, Мајко Божија. Сачувај ме под окриљем својим.
Богородице Дјево, немој презрети мене грешног коме је потребна твоја помоћ и твоје заступништво. На тебе се нада душа моја, помилуј ме.
 

Нада је моја Отац, прибежиште моје Син, покоров мој Дух Свети. Тројице Света, слава ти.
 

Господе Исусе Христе, Сине Божији, помилуј ме грешног и опрости моја безакоња и сагрешења.
 

Свемилостива Владичице моја, Пресвета Госпођо, Пречиста Дјево, Богородице Маријо, Мати Божија, спаси ме грешног.
 

Свети арханђели и анђели, херувими и серафими и све небеске силе, помилујте ме и молите се Господу Богу за мене грешног.
 

Свети анђеле Господњи, чувару мој свети, помилуј ме и моли се Господу Богу за мене грешног.
 

Богородице Дјево, радуј се благодатна Маријо, Господ је с тобом, благослвена си ти међу женама и благословен је плод утробе твоје, јер си родила Спаситеља душа наших.
 

Спаси Господе и помилуј оца нашег игумана, јеромонаха (навести име) са свом у Христу братијом. Подај им Господе, душевни мир и телесно здравље, и опрости им, Господе, свако сагрешење, вољно и невољно, и њиховним светим молитвама и мене окајаног помилуј.
 

Спаси Господе, и помилуј све православне Хришћане и на сваком месту владавине своје оне који православно живе. Подај им, Господе, душевни мир и телесно здравље и опрости им свакосагрешење, вољно или невољно, и њиховим светим молитвама и мене окајаног помилуј.
 

Упокој Господе, душе уснулих слугу својих, праотаца, отаца и братије наше, који овде леже и подај им, Господе, царство и удео у свом бесконачном и блаженом животу и опрости им, Господе, свако сагрешење, вољно и невољно.
 

Слава Оцу и Сину и Светоме Духу и сада и увек и у векове векова. Амин. Алииуиа (Три пута).
Слава Оцу и Сину и Светоме Духу: Спаси Господе, и помилуј све православне Хришћане и на сваком месту владавине своје оне који православно живе. Подај им, Господе, душевни мир и телесно здраве и опрости им свако сагрешење, вољно и невољно, и њиховим светим молитвама и мене окајаног помилуј.
 

И сада и увек и у векове векова. Амин: Упокој Господе, душе уснулих слугу својих, праотаца, отаца и братије наше, који овде леже и православне Хришћане који посвуда леже и подај им, Господе, Царство и удео у свом бесконачном и блаженом животу и опрости им, Господе, свако сагрешење, вољно и невољно.
 

Теби се, Благодатна, радује сва твар, анђелски сабор и људски род, освећени храме и духовни рају, девственичка похвало. Из тебе се Бог оваполоти и постаде Дете, Он који је предвечни Бог наш. Јер крило твоје учини престолом, и утробу твоју показа широм од небеса. Теби се, Благодатна, радује сва твар, слава ти.
 

Слава Оцу и Сину и Светоме Духу и сада и увек и у векове векова. Амин. Господе помилуј (Три пута). Благослови. Молитвама светих отаца наших, Господе исусе Христе, Сине Божији, помилуј ме грешног.

Попусти, отусти, опрости Боже што смо згрешили хотимично и нехотице, делом и речју, у знању и незнању, ноћу и дању, умом и мислима. Све нам опрости, јер си благ и волиш човека.
 

Господе, опрости онима који нас мрзе и вређају. Онима који нам чини добро дај добро, оне који су немоћни посети и даруј исцелење. Оне који су на мору усемравај. Прати оне који путују, а онима који нам служе и угађају даруј остављење грехова. Онекоји нама недостојинима заповедише да се помолимо за њих, помилуј по великој милости својој. 

Помени, Госпде, оце и братију који су раније уснули и упокој их тамо где допире светлост лица Твог. Помени, Господе, нашу заробљену браћу и избави их из сваке невоље. Помени, Господе, оне који доносе полодове и добро творе у светим твојим црквама, и испуни им сва искања која су на спасење и живот вечни. Помени, Господе, нас смирене и грешне и недостојне слуге своје, молитвама Пречисте Владичице наше Богородице и Приснодјеве Марије и свих светих твојих, јер си благословен у векове векова. Амин.
 

Богородице Дјево, радуј се благодатна Маријо, Господ је с тобом, благословена си ти међу женама и благослвоен је плод утробе твоје, јер си родила Спаситеља душа наших.
 

Блистај се, блиста се, Нови Јерусалиме, јер слава Господња на теби засија. Ликуј сада и весели се Сионе, а ти, чиста Богородице, радуј се васкрењу Порода свог.
 

Исповедамо те као истинску Богородицу ми који смо тобом спасени, Дјево чиста, са бесплотним чиновима те величајући.
 

Достојно је ваистину блажено звати тебе, Богородицу, увек блажену и свебеспрекорну, и Матер Бога нашега. Часнију од херувима и славнију неупоредиво о д серафима, тебе што Бога Слова непорочно роди, ваистину Богородицу величамо.
 

Радуј се, похвала девственика, радује се, Мати Пречиста, коју сва твар велича Божанственим песмама.
 

Заштитнице Хришћана која се не може постидети, неизмењива посреднице код Творца, не презри молитвене гласове нас грешника, него као блага притеци у помоћ нама који те верно призивамо: одазови се што пре на молитву и похитај на мољење, Богородице, која увек штитиш оне који те поштују.
 

Отвори нам двери милосрђа, благословена Богородице, да не пропаднемо ми који се у тебе надамо, но да се тобом избавимо од беда, јер си ти спасење рода хришћанског.
Неоскрвњена, неокаљана, нетљена, пречиста, чиста Дјево, Богоневесто, Владичице, која си својим чудним зачећем са људима сјединила Бога Слова и са небом спојила одбачену природу рода нашег, једина узданицо оних који су без наде и помоћницо оних који се боре, премна одбрано оних који ти притичу и прибежиште свих Хришћана, не гнушај се мене грешног, кривца, који срамним размишљањима, речима и делима свега себе учиних неподобним, па лакомисленошћу постадох роб ћивотним сластима него се као Мајка човекољубивог Бога човекољубиво сажали на мене грешног и блудног, те прими моје мољење које ти приносим са оскврњених усана, са материнском смелошћу молећи Сина свога, нашег Владику и Господа, да и мени отвори срце своје доброте, да не гледа на моја безбројна спотицања, него да ме обрати покајању и учини искусним творцем војх заповести. Буди увек уз мене као милостива, саосећајна и доброљубива. У овом животу буди ми топла заштитница и помоћница, одбијај нападе противника, води ме на пут спасења, а кад дође време мога одласка, чувај моју јадну душу и одгони од ње мрачна лица злих демона. На дан страшног суда избави ме од вечне казне и учини да будем наследник неизрециве славе Сина твог и Бога нашег. Њу нека и достигнем, Владичице моја, Пресвета Богородице, твојим посредништвом и заступништвом, благодаћу и човекољубљем јединороднога Сина твог, Господа и Бога и Спаса нашег, Исуса Христа, коме доликује свака слава, част и поклоњење са Беспочетним Његовим Оцем и Пресветим и Благим и Животворним Духом Његовим, сада и увек и у векове векова . Амин.
Слава Оцу и Сину и Светоме Духу и сада и у векове векова. Амин.
 

Слава Оцу и Сину и Светоме Духу и сада и увек и у векове векова. Амин. Господе помилуј (Три пута). Благослови.
 

Молитва светих отаца наших, Господе Исусе Христе, Боже наш, помилуј нас. Амин.

Кратко молитвено правило преподобног Серафима за световњаке

Уставши од сна сваки хришанин треба да, оградивши се крсним знаком и ставши на изабраном месту, чита спасоносну молиту коју је сам Исус Христос предао својим ученицима: Оче наш, до краја, три пута, затим у част Мајке Божије: Богородице Дјево, радуј се, до краја, такође три пута и, најзад, једанпут Символ вере (Верујем у једнога Бога...).
 

Завршивши то јутарње правило, сваки Хришћанин, ма кога да је пола, звања или рода, нека одлази на посао на који је постављен или призван.
 

Крећући на пут или занимајући се послом код куће, нека он тихо говори: Господе Исусе христе, Сине Божији, помилуј ме грешног (или грешну).
 

Ако га, пак, због неке потебе окружују људи, нека он, занимајући се делом, умом говори једино : Господе помилуј, и нака тако продужи све до ручка.
 

Пред ручак нака он понови наведено јутарње правило.
 

После ручка нека сваки Хришћанин, испуњавајући свој посао, такође тихо изговара: Пресвета Богородице, спаси ме грешног (или грешну) и нека тако продужи све до сна.
 

Када се деси да је усамљен, нака говори: Господе Исусе Христе, Богородицом ме помилуј грешног (или грешну).
 

Приближавајући се времену за сан сваки Хришћанин треба да понови наведено јутарње правило, наиме: Оче наш, до краја, три пута, затим у част Мајке Божије: Богородице дјево, радуј се, до краја, такође три пута и, најзад, једанпут Символ вере (Верујем у једнога Бога...), и после тога нека заспе оградивши се крсним знамењем.
 

При томе је преподобни, указујући на опити светих отаца и праведних стараца, говорио да сваки Хришћанин који се држи овог малог правила као спасоносног сидра усред валова светске сујете и са смирењем га испуњава, може достићи до мере хришћанског савршенства и Божанствене љубави зато што су ове три молитве основа Хришћанства: прва, јер представља речи самог Господа коју је Он поставио као образац свих молитава: друга, јер ју је арханђел донео са неба као оздрав Пресветој Дјеви, Мајци Господњој и као крајеугаони камен Новог Завета, и трећа, јер у себи укратко сабира све догмате хришћанске вере.
 

Ако Хришанини, држећи се овог правила, буде имао још слободоног временена, нека придода и друге спасоносне молитве и читања, на пример, неколико зачала из Светог Јеванђеља и Апостола, или каноне, акатисте, Псалме и молитве, смирено при том двоструко хвалећи Господа што га је удостојио да му принесе још нешто од свештених плодова. Кроз то он се мало по мало уздиже на врх хришћанских врлина.
 

Ономе ко није у стању да испуни чак ни то мало правило (на пример, слуга због обавеза према господару, или службеник због обавеза према својој дужности), преподобни је саветовао да га изврши макар и на постељи, или у ходу, или при вршењу посла, будући да Реч Божија каже: Јер сваки који призове име Господње биће спасен (Рим. 10, 13)

Келијно правило које је преподобни Серафим задао монахињама Дивјејевског манастира

Налазећи да је правило саровских монаха, кога су се са свом строгошћу држали у општини мати Александре, тешко и да премашје силе, преподобни Серафим је сестрама „Млинске“ Дивјејевске обитељи дао свакодневно правило које му је предала Богородица.

Уставши из постеље ујутру треба (у келији) прочитати правилце: 

Достојно је ваистину блаженом звати тебе, Богородицу, увек блажену и свебеспрекорну, и Матер Бога нашега. Часнију од херувима и славнију неупоредиво од серафима, тебе што Бога Слова непорочно роди, ваистину Богородицу величамо. (Једанпут)
 

Оче наш који си на небесима, да се свети име твоје, да дође Царство твоје, да буде воља твоја и на земљи као што је на небу; хлеб наш насушни дај нам данас и опрости нам дугове наше као што и ми опраштамо дужницима својим, и не уведи нас у искушње, но избави нас од нечастивога (Три пута).
 

Богородице Дјево, радуј се благодатна Маријо, Господ је с тобом, благословена си ти међу женама и благословен је плод утробе твоје, јер си родила Спаситеља душа наших (Три пута).
 

И Символ вере: 
Верујем у једнога Бога Оца, сведржитеља, Творца неба и земље и свега видљивог и невидљивог.
И у једнога Господа Исуса Христа, Сина Божијег, Јединородног, рођеног од Оца пре свих векова, Светолост од Светлости, Бога истинитог од Бога истинитог, рођеног, не створеног,једносу(т)онг Оцу, кроз кога је све постало,
Који је распет за нас у време Понитија Пилата, и страдао и погребен,
и који је васкрсао у трећи дан као што је писано,
и који се узнео на небеса и седи с десне стране Оца,
и који ће опет доћи са славом да суди живима и мртвима,
чијем Царству неће бити краја. И у Духа Светог, Господа животворног, који од Оца исходи, који се са Оцем и Сином поштује и слави, који је говорио кроз пророке.
У једну, свету, саборну и апостолску Цркву.
Исповедам једно крштење за отпуштење грехова.
Чекам васкрсење мртвих.
И живот будућег века. Амин. (Једанпут).

Господе Исусе Христе, Сине Божији, помилуј ме грешну (Два пута са појасним поклонима).
Господе Исусе Христе, Сине Божији, помилуј нас грешне (Једанпут са појасним поклоном).
Господе Исусе Христе, Сине Божији, Госпођом Дјевом Маријом Богородицом, помилуј ме грешну (Два пута са појасним поклоном).
Господе Исусе Христе, Сине Божији, Госпођом Дјевом Маријом Богородицом, Богородицом, помилуј нас грешне (Једанпут са појасним поклоном).
 

И као закључак тог правилца, клечећи:
Господе Исусе Христе, Боже наш, помилуј нас грешне (Дванаест пута са појасним поклонима).
Владичице моја, Пресвета Богородице, спаси нас грешне (Дванаест пута са појасним поклонима).
 

Затим читати јутарње молитве.
Све то треба чинити по келијама. Сестре које се труде могу све то прочитати и у ходу, на раду.
 

До ручка мислено (у себи) треба читати Исусову молитву:
Господе Исусе Христе, Сине Божији, помилуј ме грешну.
 

После трпезе до ноћи треба мислено читати: Владичице моја, Богородице, спаси нас грешне.
 

Затим вечерње правило у цркви.
Дванаест изабраних Псалама.
Помјаник.
Поуке.
 

Господе Исусе Христе, Боже наш, помилуј нас грешне (100 пута са појасним поклонима).
 

Владичице моја, Богородице, спаси нас, грешне (100 пута са појасним поклонима).
 

Затим поменуто баћушкино правило.
 

Ноћу, пре легања у постељу, свака у келији нека прочита правилце преподобног Серафима и молитве пре спавања.
 

Мајка Божија је преподобном Серафиму наложила да читање акатиста не буде обавезно, како би се избегао терет и сувишан грех на души (уколико се не обави читање).

Од стр. 433 до 443.

Из књиге :
Н.Левитски
СВЕТИ САРОВСКИ СТАРАЦ СЕРАФИМ
Издање: Манастир Хиландар
Превели: Хиландарски монаси
Штампано по благослову игумана Манастира Хиландара
МАНАСТИР ХИЛАНДАР, Света Гора Атонска 1998. 
 
 
„Дођи и види“ пратите нас нашем Телеграм каналу: https://t.me/dodjiividi

#серафимсаровски, #serafimsarovski, #серафимсаровски, #serafimsarovski, #светисерафимсаровски, #svetiserafimsarovski,

Нема коментара:

Постави коментар