1. Преп. Алимпије Столпник. Рођен у
Адријанопољу граду Пафлагонијском и од малена предан Богу на службу Као
ђакон служаше у цркви при епископу Теодору у томе граду. Но жељан
усамљеничког живота, молитве и богомислија, Алимпије се удаљи на неко
јелинско гробље ван града, од кога људи бегаху као од страшилишта због
честих демонских привиђења. Ту он пободе крст, и сазида храм у част св.
Ефимије, која му се беше јавила на сну. Покрај храма подиже столп висок,
попе се на њ и проведе на њему у посту и молитви пуних 53 године. Ни
подсмех људи ни злоба демона не могаху га одатле удаљити нити у намери
његовој поколебати. Нарочито од демона претрпе овај светитељ безбројне
беде. Не само да га демони разним привиђењима устрашаваху него га и
камењем удараху, и не даваху му мира ни дању ни ноћу кроз дуго време. Но
Алимпије мужествени ограђиваше себе од демонске силе крсним знамењем и
именом Исусовим. Најзад га побеђени демони оставише и побегоше а људи
почеше поштовати и долазити му ради молитве, утехе, поуке и исцелења.
Около његовог столпа подигоше се два манастира, с једне стране мушки а с
друге женски. У женском манастиру живљаху и матер његова и сестра. Св.
Алимпије руковођаше монахе и монахиње са свога столпа примером и речима и
сијаше свима као сунце са небеса указујући пут ка спасењу. Толику
благодат имаше овај угодник Божји, да га често
обасјаваше небеска светлост, и над њим се уздизаше до небеса стуб од те
светлости. Беше Алимпије диван и моћан чудотворац како за живота тако и
по смрти. Преживевши 100 година упокоји се 640. год. у време цара
Ираклија. Од његових св. моштију сачувана је глава у Котломушком
манастиру у Св. Гори.
|
2. Преп. Јаков Отшелник. Из Сирије. Ученик св. Марона (14. фебр.) и савремених св. Симеона Столпника. Подвизавао се под отвореним небом; хранио се наквашеним сочивом. Чинио чудеса велика; чак и мртве васкрсавао именом Христовим. Цар Лав питао њега за мишљење о Халкидонском Сабору. Упокојио се мирно 457. год. |
3. Преп. Стилијан. Пафлагонац; земљак и савременик св. Алимпија. Имао превелику љубав према Господу Исусу, и због те љубави предавао се великим подвизима. Свега се одрекао, само да би имао неподељену љубав према Господу своме. Пред смрт ангели се јаве да му узму душу, и лице му засија као сунце. Чудотворац велики пре и после смрти. Помаже нарочито болесној деци и бездетним родитељима. |
4. Преп. Никон „Покајаније”. Родом из Јерменије. Побуђен речима Господњим: свак ко остави оца или мајку, примиће стоструко и наследиће живот вјечни, Никон остави заиста све ради Христа и оде у неки манастир, где се замонаши. Када се усаврши у свима добродетељима, он напусти манастир и пође да проповеда људима Јеванђеље. Непрестано је викао: Покајте се! због чега и би прозван „Покајаније”. Као проповедник он обиђе сву Анатолију и Пелопонез. Сотвори чудеса молитвом у име Христово и мирно пређе ка Господу свом љубљеном. Скончао у Спарти 998. год. |
5. Св. Инокентије Иркутски, чудотворац. Скончао 1731. год. Чудотворне мошти откривене му 1804. год. |
| Одвезан од ствари, одвезан од света.
Од житејских брига и од страсног гњета Сав предан молитви и богомислију — То донесе славу светом Алимпију. На столп висок, висок, он себе уздиже, Тек даље од земље, – Богу ближе, ближе! Сав предан молитви и богомислију — То донесе славу светом Алимпију. Нек громови грме, погодити неће. Громовима Господ управља и креће. Сав предан молитви и богомислију — То донесе славу светом Алимпију... Молитвом просија као сунце јасно И име му оста кроз векове гласно. Мисао о Богу створи бесмртника, Алимпија дивног, Божјег угодника. На небу се сада столп велики сија, То је светла душа светог Алимпија. И сада молитви сав је предан за нас Алимпије, столпник – и јуче и данас. Од њега се и сад зли духови крију. А ми радујемо – светом Алимпију. |
РАСУЂИВАЊЕ |
| Многи учени незнабошци су пришли цркви Христовој и крстили се само за то што црква Христова проповеда живот бесмртни као један доказани факт а не као неку слутњу разума људског. Свети Климент Римски изучио је био сву философију грчку и душа његова остала је незасићена и празна. Као младић од 24 године он је свом душом пожелео да дозна има ли још неког живота осим овога и бољег од овога? Философија му је давала само мишљења разних људи но никаквог стварног доказа. Он је туговао за својим изгубљеним родитељима и браћом, и непрестано се мучио питањем, да ли ће се он с њима видети у неком другом животу. Свевидећи Бог упути кораке његове тако, да се он срете с неким човеком, који му рече о хришћанима и о њиховој вери у загробни живот. То побуди младога Климента, да се одмах крене из Рима у Јудеју, да би тамо, у самој колевци хришћанске вере, дошао до поузданог сазнања односно загробног живота. Када је чуо проповед апостола Петра, сву засновану на Христу васкрсломе из мртвих, Климент презре сва нагађања философска, и срдачно усвоји веру Христову, крсти се и предаде сав на службу цркви Божјој. Тако онда, тако и данас: ко има јаку веру у Христа васкрслог, и јасно сазнање о загробном животу и суду, тај се лако решава на плаћање цене за улазак у тај живот, т.ј. на испуњење свих заповести Божјих. |
СОЗЕРЦАЊЕ |
| Да созерцавам чудесно стварање света, и то:
1. како створи Господ Бог човека, и жену од човека; 2. како Адам и Ева беху наги, и не беше их срамота, јер не знађаху још за грех. |
БЕСЕДА |
| о циљу разделења дарова, служби и звања
Да би се свети усавршили, на дјело службе, на сазидање тијела Христова (Еф. 4, 12). Зато је Дух Свети разделио дарове, и учинио једне апостолима, друге пророцима, друге опет благовесницима, и пастирима и учитељима, – да би се свети, тј. верни хришћани, усавршили. Као што су у једноме дому части и службе подељене, те је једна част и служба родитеља, друга част и служба одраслих синова и кћери, трећа част и служба неодрасле деце и слугу, но све укупно служи на корист једно другоме, тако и у дому Божјем, у цркви светој: са сваком чашћу везана је и одговарајућа служба, а службе свих корисне су свима. Тако се поступно и мудро зида тијело Христово, црква Божја света. Сваки верни, помогнут од других, расте и развија се као члан тога тела, у светости и чистоти, и у одговарајућој мери и сразмери према целом великом телу. А цело тело, од почетка до краја времена, нарочито пак од ваплоћења Бога Слова на земљи па до Суда Страшнога, јесте црква Божја света. Тело – достојно бесмртности, грађевина – достојна Бога. Око људско не може је сву прегледати, нити ум људски схватити. Грађевина од изабрана материјала, од цигаља живих, од очију и срдаца. Без грубости и грдоба; без трулежи и нестројности. Све на свом месту, све прекрасно, у целини и у деловима. Ево, браћо, мете нашег путовања! Ево смисла нашег горења у пећи страдања! Ево живота нашег, бољег од свих планова наших и лепшег од свих жеља наших. О Господе Исусе, човекољубиви Господе наш, не одбаци нас као лошу грађу, но углачај нас и узидај нас у тело Твоје бесмртно. Теби слава и хвала вавек. Амин. „Дођи и види“ пратите нас нашем Телеграм каналу: https://t.me/dodjiividi |
Избор режима - ЦРНА/БЕЛА страна
Претражи овај блог
уторак, 9. децембар 2025.
26. Новембар по старом календару - Преподобни Алимпије Столпник
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)

Амин…! †✿ ♥ ♥ ♥ ✿ †
ОдговориИзбриши