11111111111111

Претражи овај блог

субота, 7. септембар 2019.

ТРЕБА ДА СЕ НАВИКАВАМО ДА ГОВОРИМО ИСТИНУ, ДА ЧИНИМО ДОБРО

25. август / 7. септембар
Св. апостоли Вартоломеј и Тит

Ваша Светости, да ли је понекад дозвољено лагати?

Отац лажи је ђаво и он сам јесте лажа, а у Богу је истина и Бог јесте Истина. У Богу нема лажи. Ми треба да се трудимо да говоримо истину, да не лажемо. Јер, ако лажемо и не говоримо истину, ми онда нисмо са Богом него се ђаволом, јер у Богу нема лажи. Треба да се навикавамо на добро, да увек говоримо оно што јесте.
Против греха се треба борити. Постепено и полако се узраста у врлини. Нико није одмах јак, и нема на самом почетку снаге да каже истину отворено, него прећути, али ипак не каже лаж.
Морамо се трудити да се постепено ослобађамо од греха.
Ако би сме десило, на пример, да неко бежи од непријатеља, па се сакрије, а ми знамо где је, и дођу они који га гоне и питају нас: „Где је?“, ми можемо у том случају да бисмо невиног заштитили, рећи: „Не знамо.“
Али кад ојачамо у врлини и у говорењу само истине, рећи ћемо: „Не можемо да вам кажемо где је.“ То значи да знамо где се невини сакрио, али нећемо, не можемо да кажемо, прећутаћемо ту истину па макар зоб тога и страдали.
Ко не лаже, ко говори истину, тај је на страни Бога, тај је са Богом, тај је Божији. јер од Бога је свака истина и само истина, и свако добро!

Свети Патријарх Српски Павле

Нема коментара:

Постави коментар