11111111111111

Претражи овај блог

понедељак, 13. мај 2019.

АКО ТРЕБА ДА СТРАДАМО - БОЉЕ БИТИ МРАТАВ ЧОВЕК НЕГО МРТАВ НЕЧОВЕК


30. април / 13. мај
Св. апостоли Јасон и Сосипатр

Ваша Светости, многи су током ратних година оптуживали Српску Цркву да је „крива за рат.“ Како гледате на те оптужбе?

Када сам пре четири године био у Аустрији, била је стогодишњица цркве Светога Саве у Бечу. То јутро, кад смо ми осванули, у новинама стоји натпис да сам ја дошао да бацим прашину у очи свету, а да су у ствари за све ове несреће и рат, и све што се догађа, криви Срби и Српска Црква, јер је она, тобоже, тражила и позивала на рат да би се одржала Велика Србија. На једном скупу Срба и Аустријанаца био сам онда присиљен да кажем:
„Оптужују и мене и Српску Цркву да позивамо у рат ради одржавања велике Србије. Ја кажем - када би велику Србију требало и могло се одржати само злочином, ја на то не бих пристао. Нека нестане онда Велике Србије! Када би тим средством требало да се одржи и мала Србија, ни на то не бих пристао. Нека нестане и мале Србије, само да је по ту цену не плаћамо. Не, по ту цену не! Када би по ту цену трело да се одржи и последњи Србин, и ја да сам тај последњи Србин, не бих пристао! Ако треба да страдамо, боље је бити мратав човек,него мртав нечовек. Нека нас нестане, само нека у том нестајању останемо људи Христови. Другачије не пристајемо да живимо ни по коју цену. Ми знамо да су преци наши толике године и векове били у невољама, а да су се одржали у правди и да нас је све одржао и Бог Свевишњи.“

Свети Патријарх Српски Павле

Нема коментара:

Постави коментар