11111111111111

Претражи овај блог

недеља, 19. мај 2019.

ДУЖНОСТ МОНАШКИ ТЕЖАК ЈЕ, АЛИ УЗВИШЕН


6. / 19. мај
Св. праведни Јов

Ваша Светости, данашњи родитељи су, углавном, противтога да њихва деца крену монашким путем спасења. Зашто је то тако, када сви знамо да су већина досадашњих Светитеља Цркве били мнаси и монахиње.

То што су родитељи у наше време апсолтно против монашког живота своје деце, овде наравно под децом подразумевао зреле особе које знају чега се одричу и шта прихватају, то можемо да схватимо.
Било је и хришћана на веома високом духовном нивоу, који су опомињали своје синове и кћери који су се одлучивали за манастире - да ли ће моћи да издрже.
С друге стране, монаштво треба да је смрт за овај свет. Е, сигурно да је то родитељима, поготово данас када имају само једно до двоје деце, тешко и да нису кадри и спремни да разумеју ту жртву ради Царства Небеског.
Имао сам прилике да разговарам са младим људима који дођу у манастир и чији родитељи су ме често молили да утичем на њих да се врате кући.
Један отац и мајка, који су високи чиновници, акжу ми: „Имамо две куће и коме ћемо оставити све то када нам је он отишао у манастир?“ Кад сам са њиховим сином разговарао он ми је рекао: „Па добро, а да ли су они мене питали кда су све то градили?“

Свети Патријарх Српски Павле

Нема коментара:

Постави коментар