11111111111111

Претражи овај блог

среда, 15. мај 2019.

НЕ ПРИСТАЈЕМО ДА СЕ БРАНИМО НА НЕДОСТОЈАН НАЧИН


2. / 15. мај
Св. Атанасије Велики

Ваша Светости, како човек да отрпи јавне и безобразне увреде, а да не испадне смешан и јадан, слабић пред другима?

Сећам се, пре тридесетак година, стојим у Призрену на аутобуској станици, са једном девојком, Призренком. Чекамо аутобус.
наиђе неки пропалица и почне да ми псује оца и мајку, именицом и глаголом.
„Човече“, кажем му ја, „шта сам Вам ја учинио?“
Онопсова опет и оде.
Замислите сад да сам ја њему узвратиио истом мером, истим речима! Сав би онај народ на станици рекао за њега: „Шта је оно, то видимо. Али шта је ово?! - казали би људи мислећи на мене, на моје године, чин и положај.
Ја бих се свакако изговарао: „Па он ме је испровоцирао!“
А зашто сам пристао да се браним на недостојан начин?!
Коме је више дато, од њега се више и тражи.

Свети Патријарх Српски Павле

Нема коментара:

Постави коментар