11111111111111

Претражи овај блог

уторак, 9. април 2019.

САМО ВЕРА У ХРИСТА МОЖЕ ДА БУДЕ МОТИВ ЗА КРШТЕЊЕ


27. март / 9. април
Св. мученица Матрона

Ваша Светости, да ли свештеник може да одбије да крсти онога који жели да се крсти, али то жели не из разлога вере, већ из неког другог разлога?

Може се десити да и одрасли потраже Крштење из разлога овог света: „Пошто су крштена браћа и сестре, само сам ја остао некрштен, то хоћу да будем као и други!“ Или „Ја сам Србин, а Србин некрштен не бива!“ Или: „Био сам у другим земљама и видео да сви народи држе своју веру. Па и код нас, римокатолици се сви крштавају, муслимани сви се сунете, па хоћу и ја да се крстим.“ Свештеник који би због оваквих мотива одбио некога да кррсти не би био канонски одговоран, штавише, учино би преступу ако би Крштење извршио само због оваквих, хришћански неприхватљивих разлога.
Свима који са оваквим побудама прилазе Цркви свештеник је дужђан да изложи прави смисао Крштења и благодати Божије којом се крштени ослобађа прародитељског и личних грехова, оспособљава за нови живот у Христу, усиновљење Богу, достизање Царстава Небеског и спасење. Ако то схвате и усвоје, онда их треба крстити.
Само, дакле, вера у Исуса Христа као Богочовека, жеља за Царством Небеским и животом у томе правцу, могу бити мотиви да неко буде крштен, да  постане члан Цркве Христове, жива лоза на живом Чокоту - Христа.

Свети Патријарх Павле

Нема коментара:

Постави коментар