11111111111111

Претражи овај блог

среда, 16. јануар 2019.

ТЕЛЕСНИ РАД И ПЕШАЧЕЊЕ НЕОПХОДНИ СУ ЗА ЗДРАВЉЕ


3. / 16. јануар
Св. пророк Малахија, Св. мученик Гордије

Ваша Светости, често говорите о значају телесног рада и труда за телесно, али и за духовно здравље. Можете ли да нам мало подробније објасните?

Ја сам са села родом. Ја сам 1914. рођен, аутомобила тада није било. Били су коњи и кола, али то се није могло тако често користити. Човек се морао навикнути на пешачење.
Родитељи су ми рано умрли, па сам одрастао код тетке, њене кћери и зета, и с њима ишао на рад. Као богослов и студент, кад дођем лети кући, одмах мотику у шаке, настаје прашење (откопавање) кукуруза и тако редом.
Како сам растао, тако сам улазио у послове. А када сам стасао сигао сам и до орања. Ја сам, иначе, по природи био слабачак. Чуо сам да су ми као детету још у повојима били упалили свећу, мислећи да сам умро, али сам ипак преживео...
Рад је мене развио онолико колико је то било могућно по кострукцији. Радећи, развијао се целокупан организам, и крвни судови, па нема баш инфракта тако лако,јер се сви органи развијају боље.
Постоји и фактор наслеђа. Али и то наслеђе боље се развија радом него без њега. Када сам већ постао монах и епископ, морао сам обилазити народ, свештенике и манастире. Аутобусима се могло донекле, али већи део је следио пешице.

Свети патријарх Павле

Нема коментара:

Постави коментар