Неинформисаност корисника о новом тарифном систему пре
потписивања уговора о његовој примени представљало је лош потез, који је
резултирао његовим крахом. И поред модификоване тарифне политике, укинута је
појединачна карта, а уведена временска у трајању од 90 минута, која наноси
велику штету потрошачима зјавио је Петар Богосављевић, председник Покрета за
заштиту права потрошача Београд.
Према његовим речима, нови тарифни систем показивао добре,
али и лоше стране његове примене.
- Подржава се одлука да јавна предузећа плаћају запосленима
возне карте, као и увођење тродневних, петодневних и годишњих маркица. Велики
пропуст представља укидање појединачне карте и увођење временске у трајању
од 90 минута, као и враћање цена карата за пензионере са примањима испод
10.000 динара, због чега се стављају у исту категорију са средњошколцима,
студентима и особама са инвалидитетом - истиче Богосављевић.
Из Републичке уније потрошача Србије (РУПС) наводе да је
поређење цене карата са ценом допуна у другим градовима Европе неприхватљиво.
- У Бечу тачност превоза је на првом месту, због чега је
могуће испланирати своје путовање и тако максимално употребити временску
карту. У Београду и другим градовима Србије све је питање импровизације -
наводи Денис Перинчић, председник Управног одбора РУПС-а, који сматра да је
циљ тарифне политике наплаћивање непружене услуге.
Према речима Мирослава Алексића, председника Удружења
потрошача „Еколошка визија“, новим тарифним системом били би заштићени
пензионери са најнижим примањима, али цена превоза би и даље била висока.
- Измене у ценама карата радили су нестручни људи.
Увођењем временске карте, изједначиле би се потребе грађана у Младеновцу,
Барајеву и другим приградским општинама са потребама становника у ужем градском
већу. Не води се рачуна о транзиту кроз Београд, јер 25 одсто грађана се увек
налази у њему и задржава се и по неколико сати - објашњава Алексић.
Сва удружења се слажу да је неопходно донети неколико
одлука, међу којима су утврђивање реалних цена, стварање фер конкуренције
учесника у изради тарифног система, успостављање економске једнакости цена у
градовима Србије, као и учешће евидентираних организација потрошача у доношењу
одлука.
Предлог пензионера: Цена карте 657 динара годишње
Градска организација пензионера Београда затражила је јуче
од градоначелника и Скупштине града да промени тарифни систем градског превоза
за пензионере млађе од 65 годна, а чије пензије не прелазе 25.000 динара. Како
се наводи у саопштењу, враћањем на стари тарифни систем најстарији мораће
месечну маркицу за превоз да плаћају 1.120 динара, уместо 407 динара. Они су
предложили да сви пензионери убудуће плаћају превоз 657 динара годишње.
Извор: Данас
фото:н.н.
Neinformisanost
korisnika o novom tarifnom sistemu pre potpisivanja ugovora o njegovoj
primeni predstavljalo je loš potez, koji je rezultirao njegovim krahom. I
pored modifikovane tarifne politike, ukinuta je pojedinačna karta, a
uvedena vremenska u trajanju od 90 minuta, koja nanosi veliku štetu
potrošačima zjavio je Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu
prava potrošača Beograd.
Prema njegovim rečima, novi tarifni sistem pokazivao dobre, ali i loše strane njegove primene.
- Podržava se odluka da javna preduzeća plaćaju zaposlenima vozne karte, kao i uvođenje trodnevnih, petodnevnih i godišnjih markica. Veliki propust predstavlja ukidanje pojedinačne karte i uvođenje vremenske u trajanju od 90 minuta, kao i vraćanje cena karata za penzionere sa primanjima ispod 10.000 dinara, zbog čega se stavljaju u istu kategoriju sa srednjoškolcima, studentima i osobama sa invaliditetom - ističe Bogosavljević.
Iz Republičke unije potrošača Srbije (RUPS) navode da je poređenje cene karata sa cenom dopuna u drugim gradovima Evrope neprihvatljivo.
- U Beču tačnost prevoza je na prvom mestu, zbog čega je moguće isplanirati svoje putovanje i tako maksimalno upotrebiti vremensku kartu. U Beogradu i drugim gradovima Srbije sve je pitanje improvizacije - navodi Denis Perinčić, predsednik Upravnog odbora RUPS-a, koji smatra da je cilj tarifne politike naplaćivanje nepružene usluge.
Prema rečima Miroslava Aleksića, predsednika Udruženja potrošača „Ekološka vizija“, novim tarifnim sistemom bili bi zaštićeni penzioneri sa najnižim primanjima, ali cena prevoza bi i dalje bila visoka.
- Izmene u cenama karata radili su nestručni ljudi. Uvođenjem vremenske karte, izjednačile bi se potrebe građana u Mladenovcu, Barajevu i drugim prigradskim opštinama sa potrebama stanovnika u užem gradskom veću. Ne vodi se računa o tranzitu kroz Beograd, jer 25 odsto građana se uvek nalazi u njemu i zadržava se i po nekoliko sati - objašnjava Aleksić.
Sva udruženja se slažu da je neophodno doneti nekoliko odluka, među kojima su utvrđivanje realnih cena, stvaranje fer konkurencije učesnika u izradi tarifnog sistema, uspostavljanje ekonomske jednakosti cena u gradovima Srbije, kao i učešće evidentiranih organizacija potrošača u donošenju odluka.
Predlog penzionera: Cena karte 657 dinara godišnje
Gradska
organizacija penzionera Beograda zatražila je juče od gradonačelnika i
Skupštine grada da promeni tarifni sistem gradskog prevoza za penzionere
mlađe od 65 godna, a čije penzije ne prelaze 25.000 dinara. Kako se
navodi u saopštenju, vraćanjem na stari tarifni sistem najstariji moraće
mesečnu markicu za prevoz da plaćaju 1.120 dinara, umesto 407 dinara.
Oni su predložili da svi penzioneri ubuduće plaćaju prevoz 657 dinara
godišnje.
- See more at:
http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beograd/ukidanje_pojedinacne_karte_losa_odluka.39.html?news_id=295806#sthash.l1BeOtLg.dpuf
Neinformisanost
korisnika o novom tarifnom sistemu pre potpisivanja ugovora o njegovoj
primeni predstavljalo je loš potez, koji je rezultirao njegovim krahom. I
pored modifikovane tarifne politike, ukinuta je pojedinačna karta, a
uvedena vremenska u trajanju od 90 minuta, koja nanosi veliku štetu
potrošačima zjavio je Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu
prava potrošača Beograd.
Prema njegovim rečima, novi tarifni sistem pokazivao dobre, ali i loše strane njegove primene.
- Podržava se odluka da javna preduzeća plaćaju zaposlenima vozne karte, kao i uvođenje trodnevnih, petodnevnih i godišnjih markica. Veliki propust predstavlja ukidanje pojedinačne karte i uvođenje vremenske u trajanju od 90 minuta, kao i vraćanje cena karata za penzionere sa primanjima ispod 10.000 dinara, zbog čega se stavljaju u istu kategoriju sa srednjoškolcima, studentima i osobama sa invaliditetom - ističe Bogosavljević.
Iz Republičke unije potrošača Srbije (RUPS) navode da je poređenje cene karata sa cenom dopuna u drugim gradovima Evrope neprihvatljivo.
- U Beču tačnost prevoza je na prvom mestu, zbog čega je moguće isplanirati svoje putovanje i tako maksimalno upotrebiti vremensku kartu. U Beogradu i drugim gradovima Srbije sve je pitanje improvizacije - navodi Denis Perinčić, predsednik Upravnog odbora RUPS-a, koji smatra da je cilj tarifne politike naplaćivanje nepružene usluge.
Prema rečima Miroslava Aleksića, predsednika Udruženja potrošača „Ekološka vizija“, novim tarifnim sistemom bili bi zaštićeni penzioneri sa najnižim primanjima, ali cena prevoza bi i dalje bila visoka.
- Izmene u cenama karata radili su nestručni ljudi. Uvođenjem vremenske karte, izjednačile bi se potrebe građana u Mladenovcu, Barajevu i drugim prigradskim opštinama sa potrebama stanovnika u užem gradskom veću. Ne vodi se računa o tranzitu kroz Beograd, jer 25 odsto građana se uvek nalazi u njemu i zadržava se i po nekoliko sati - objašnjava Aleksić.
Sva udruženja se slažu da je neophodno doneti nekoliko odluka, među kojima su utvrđivanje realnih cena, stvaranje fer konkurencije učesnika u izradi tarifnog sistema, uspostavljanje ekonomske jednakosti cena u gradovima Srbije, kao i učešće evidentiranih organizacija potrošača u donošenju odluka.
Predlog penzionera: Cena karte 657 dinara godišnje
Gradska
organizacija penzionera Beograda zatražila je juče od gradonačelnika i
Skupštine grada da promeni tarifni sistem gradskog prevoza za penzionere
mlađe od 65 godna, a čije penzije ne prelaze 25.000 dinara. Kako se
navodi u saopštenju, vraćanjem na stari tarifni sistem najstariji moraće
mesečnu markicu za prevoz da plaćaju 1.120 dinara, umesto 407 dinara.
Oni su predložili da svi penzioneri ubuduće plaćaju prevoz 657 dinara
godišnje.
- See more at:
http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beograd/ukidanje_pojedinacne_karte_losa_odluka.39.html?news_id=295806#sthash.l1BeOtLg.dpuf
Нема коментара:
Постави коментар