11111111111111

Претражи овај блог

субота, 31. август 2013.

СЛОВО О ЈЕРЕСИМА И ДРУГИМ РЕЛИГИЈАМА (3)

         Често се догађало да се наша младалачка срца оросе свежим источником учења који је извирао од многопоштованог јеромонаха Атанасија Ивиронског. Он би нам често говорио:

„Посредством професора са два наша грчка Универзитета, протестантски север је охладнео нашу топлу приврженост нашој најслађој Мајци, Пресветој Богородици. На тај начин смо је удаљили из наших молитава као нашу заступницу и посредницу пред Њеним Сином. Чак и неки свештеници, када расправљају о молитви, запостављају Богородицу, и учестало се позивају на Њу као прву после Јединога.[1] Црквена химнографија Је у потпуности призива по Њеном светом Имену. Сасвим је неприхватљиво да наша Грчка православна црква буде под утицајем таквог, рационалистичког, германског, протестантског духа.

Питали су ме шта је исправније: да ли да се каже 'Пресвета Богородице, спаси нас' или 'Пресвета Богородице, заступи нас'. Таква питања су под утицајем модерних, протестантски настројених православаца, које ја сматрам непријатељима Пресвете Богородице достојним највећег непоштовања, и зато сам говорио: 'Прихваћени начин је да се увек каже: Спаси нас.'

Једном приликом посетио ме је лутерански свештеник из Осла. Изучавао је Православље и био према њему пријатељски наклоњен. Разговарали смо о многим стварима. Поставио ми је питање о Пресветој Богородици. Мој одговор је гласио: 'Обожавање и поклоњење одајемо једино Богу, поштовање свим светитељима, а служење само и једино Мајци Божијој, са чистим синовским осећањем, јер је Она наша најслађа Мајка по благодати. О, колико сте ви осиромашени', рекао сам му, 'јер не служите Њој која је друга после Тројице и Домостројитељка дарова Божијих упућених свим логосним (словесним) бићима!

Према блаженом Августину, три ствари Свемогући Бог није могао да учини савршенијима: Оваплоћење, Приснодјеву и блажени живот праведника у будућем веку.'”

Извор: Старечник


[1] Хоће да каже да је, после Бога, наша прва Заступница, Помоћница и Спаситељка Пресвета Богородица, а тек онда и остали светитељи (прим. изд.).



Нема коментара:

Постави коментар