11111111111111

Претражи овај блог

понедељак, 16. јул 2012.

Teodor Fon Burg


Osvajanjem četvrte zlatne medalje na Međunarodnoj matematičkoj olimpijadi u Argentini, Teodor Fon Burg, maturant Matematičke gimnazije u Beogradu, postao je najbolji u ovoj oblasti svih vremena. Uz ranije osvojenu jednu bronzu i jedno srebro, Teodor je jedini kome je to uspelo, u 53 godine dugoj istoriji ovog takmičenja. Talenat za matematiku ispoljio je u najranijem detinjstvu, jer je još pre polaska u školu radio zadatke za četvrti razred. 

- Moj talenat za matematiku prva je primetila moja majka, i u početku je ona radila sa mnom, a kasnije je angažovala privatne profesore. Meni je matematika već u ranom detinjstvu postala deo svakodnevnog života kroz igru. Moje detinjstvo je bilo ispunjeno raznim edukativnim igračkama koje je moja majka donosila iz inostranstva. Najviše vremena sam ipak provodio uz Lego. Imao sam toliko Lego igračaka da smo mogli da otvorimo prodavnicu - rekao je u jednom intervjuu Teo, kako ga drugovi zovu.

Teško je nabrojati sve dosadašnje medalje ovog mladog matematičara. Još kao osnovac je ređao uspehe na takmičenjima za srednjoškolce, ali je ostao bez zasluženih stipendija i nagrada, jer zbog godina nije ispunjavao formalne uslove konkursa. O Teodorovom raskošnom talentu svedoče mnogi njegovi bivši profesori, a njegova majka, koja mu je bila i najveća podrška, kaže da je Teov uspeh rezultat dugogodišnjeg i svakodnevnog mukotrpnog rada.

Matematičku gimnaziju je pohađao od sedmog razreda osnovne škole, a uskoro odlazi na studije matematike u Oksford.

- To ne znači da su evropski univerziteti mnogo bolji od Beogradskog, jednostavno želim što bolje obrazovanje. Stipendije mi nikad nisu bile važne, ali me je jako bolelo kada sam video da su se ta sredstva dodeljivala lošijim đacima od mene, kazao je Teodor.

Pored matematike, podjednako je uspešan i u fizici, informatici i drugim predmetima. Iako veliki deo slobodnog vremena provodi vežbajući zadatke, pred takmičenja i po šest sati, kaže da mu to ne predstavlja problem. Drugovi ga nikada nisu zvali štreber, niti ga tako doživljavaju. U slobodno vreme čita beletristiku i naučnu fantastiku, voli da gleda dobre akcione filmove, a trenira tekvondo.


Izvor: Danas.rs

Нема коментара:

Постави коментар