Najveća svetska socijalna mreža kupila je izraelsku kompaniju
“Face.com”, specijalizovanu za pravljenje softvera i aplikacija koje
prepoznaju lica. Na taj način čim korisnik stavi fotografije na Fejsbuk
sistem će ih uporediti s prethodnima i sam prepoznati ko je na njima i
ponuditi opciju za tagovanje ljudi.
Fejsbuk je izraelsku firmu sa 11 zaposlenih preuzeo za oko 60 miliona
dolara. Objasnili su i zašto su investirali: “Korisnici Fejsbuka vole
da dele svoje fotografije i sećanja sa prijateljima. Ova tehnologija im
omogućava najbolje iskustvo sa fotografijama.”
Međutim, mnogi su se već zabrinuli da iza slatkorečivog saopštenja stoji još jedan udar na privatnost korisnika - pored toga što može da vas locira, da čita vaše privatne poruke, da prati i memoriše sve adrese na kojima ste bili (a koje nemaju veze s Fejsbukom), sistem će sada moći da sam prikuplja sve fotografije na kojima misli da ste vi.
Kada govorimo o Fejsbuku i privatnosti, već je legendaran primer Maksa Šremsa, austrijskog studenta koji ima 234 prijatelja na Fejsbuku i koji je krajem 2011. tražio od te kompanije sve podatke koje imaju o njemu. Posle nekog vremena stigao mu je CD sa 1.244 PDF dokumenta o njemu! Između ostalog - sačuvali su na svojim serverima i Maksove privatne poruke koje je on prethodno izbrisao.
Znali su još više o Maksovoj prijateljici Lizi, koja je stavljala na FB slike s ajfona, pa su napravili mapu sa lokacijama i tačnim vremenom kada je tu boravila.
Fejsbuk svojim korisnicima šalje stotine miliona mejlova dnevno i imaju načina da saznaju da li ste njihov imejl otvorili i pročitali.
Sve je ovo, naravno, izuzetno zanimljivo oglašivačima koji žele da dođu direktno do kupca koga zanima njihov proizvod, a sa svime što Fejsbuk zna o nama, on je najbolji izvor za to.
Sa akcijama kompanije koje vrede manje nego što se prvobitno mislilo (sa prvobitnih 38 dolara pale su na 25,52 po akciji) logično je da će pokušati da unovče najvrednije što imaju - podatke o ljudima.
Nije slučajno što im je juče na dan kada su kupili “Face.com”, koji prepoznaje ljudska lica, akcije skočile sa 27,24 dolara na 31,41, odnosno za 15 odsto.
Izvor: Vesti online
Foto: Ilustracija
Međutim, mnogi su se već zabrinuli da iza slatkorečivog saopštenja stoji još jedan udar na privatnost korisnika - pored toga što može da vas locira, da čita vaše privatne poruke, da prati i memoriše sve adrese na kojima ste bili (a koje nemaju veze s Fejsbukom), sistem će sada moći da sam prikuplja sve fotografije na kojima misli da ste vi.
Kada govorimo o Fejsbuku i privatnosti, već je legendaran primer Maksa Šremsa, austrijskog studenta koji ima 234 prijatelja na Fejsbuku i koji je krajem 2011. tražio od te kompanije sve podatke koje imaju o njemu. Posle nekog vremena stigao mu je CD sa 1.244 PDF dokumenta o njemu! Između ostalog - sačuvali su na svojim serverima i Maksove privatne poruke koje je on prethodno izbrisao.
Znali su još više o Maksovoj prijateljici Lizi, koja je stavljala na FB slike s ajfona, pa su napravili mapu sa lokacijama i tačnim vremenom kada je tu boravila.
Fejsbuk svojim korisnicima šalje stotine miliona mejlova dnevno i imaju načina da saznaju da li ste njihov imejl otvorili i pročitali.
Sve je ovo, naravno, izuzetno zanimljivo oglašivačima koji žele da dođu direktno do kupca koga zanima njihov proizvod, a sa svime što Fejsbuk zna o nama, on je najbolji izvor za to.
Sa akcijama kompanije koje vrede manje nego što se prvobitno mislilo (sa prvobitnih 38 dolara pale su na 25,52 po akciji) logično je da će pokušati da unovče najvrednije što imaju - podatke o ljudima.
Nije slučajno što im je juče na dan kada su kupili “Face.com”, koji prepoznaje ljudska lica, akcije skočile sa 27,24 dolara na 31,41, odnosno za 15 odsto.
Koje podatke o nama Fejsbuk čuva
Osnovi podaci - ime, datum rođenja, obrazovanje, istorija zaposlenja
Lični podaci - ljubavnu istoriju, broj mobilnog telefona, geolociranje kretanja, lični afiniteti i interesovanja, poruke, vreme logovanja, slanja poruka,
sadržaj poruka (teoretski), čak i izbrisanih
Podaci o prisustvu na internetu - IP adresa, brauzovanje po sajtovima trećih lica (koja nemaju veze sa Fejsbukom, koju ste pesmu poslušali, članke koje ste pročitali itd.
Lični podaci - ljubavnu istoriju, broj mobilnog telefona, geolociranje kretanja, lični afiniteti i interesovanja, poruke, vreme logovanja, slanja poruka,
sadržaj poruka (teoretski), čak i izbrisanih
Podaci o prisustvu na internetu - IP adresa, brauzovanje po sajtovima trećih lica (koja nemaju veze sa Fejsbukom, koju ste pesmu poslušali, članke koje ste pročitali itd.
Najpopularnija pesma za raskid na svetu
BAZA - Osim što ima veliki broj informacija o
pojedinačnim korisnicima, Fejsbuk ima možda najveću bazu podataka na
svetu podesnu za razna sociološka istraživanja. U stanju su da uporede
podatke o tome kad ste raskinuli vezu sa pesmama koje ste tada slušali
na internetu. Tako su uz pomoć sajta “Spotify” utvrdili da je
najpopularnija pesma za raskid među korisnicima u 2011. bila “The Cave”
benda “Mumfords and Sons”, a kad se tek zaljube - “Don’t wanna go home” -
Jason de Rulo.
Izvor: Vesti online
Нема коментара:
Постави коментар