Разлог због којег се човечанство одриче Богочовека налази се у људима. У
човеку се налази и разлог прихватања антихриста. „Ја сам дошао у име
Оца својега и не примате ме; ако други дође у име
своје, њега ћете
примити“ (Јн. 5,43). Обојица су именовани као одрицатељи Христа и
примаоци антихриста, премда се о антихристу говори као о ономе који ће
доћи. Одрицање Христа долази од духа човековога и тај исти дух прихвата
антихриста. Они [који су се тада одрекли Христа] прибројани су онима
који су прихватили антихриста, иако су своје овоземаљско путовање
окончали много векова пре његовог доласка. Они су извршили његово
[антихристово] највеће недело – убиство Бога. Злочин попут богоубиства
није остављен за време антихриста. Налазећи се у стању непријатељства
према Христу, њихов дух се самим тим налазио у јединству са антихристом,
иако од њега одвојен великим временским размаком који сада досеже крај
другог миленијума.
„А сваки дух који не признаје да је Исус Христос у тијелу дошао, није од
Бога; и то је дух Антихриста, за којега сте чули да долази, и сада је
већ у свијету“ (1. Јн. 4,3), каже Богослов. Христа се одричу они које
води дух антихриста. Они су у своме духу прихватили антихриста,
сјединили се са њим, њему се потчинили и њему се духом поклонили,
исповедајући га за свога бога. „И зато ће им Бог послати силу обмане,“
(2. Сол. 2,11), то јест - Бог ће да је допусти, „да вјерују лажи; да
буду осуђени сви који не вјероваше истини, него завољеше неправду“ (2.
Сол. 2,11-12). Бог је праведан у овоме суду. Овим ће да намири и оптужи и
суди људскоме духу. Антихрист ће се појавити у своје предодређено
време. Код већине људи његовом доласку претходиће свеопште отпадништво
од Хришћанске вере. Кроз отпадништво од Христа човечанство ће себе да
припреми за прихватање антихриста. Прихватиће га у своме духу. У самом
настројењу људског духа појавиће се потреба, позив антихристу, наклоност
према њему, као што се у некој озбиљној болести појачава жеђ за
отровним напитком. Позив се изриче! У друштву се чује један заводљиви
глас, исказујући преку потребу за божанством над божанствима, који ће да
узвиси материјални развој и успех на један највиши ниво, који ће да
донесе на земљу такво материјално благостање да ће и небо и земља да
постану преизобилни за човека. Антихрист ће за човека да постане један
логичан, правичан, природан резултат и духовно усмерење.
Немање истинског богопознања је једна страшна несрећа за човека, када
дела Божија замени ђавољим делима. Пред Христов други долазак, када
хришћанство, духовно познање и расуђивање постану изузетно ретки,
појавиће се „лажни христоси и лажни пророци, и показаће знаке велике и
чудеса да би преварили, ако буде могуће, и изабране“ (Мт. 24,24). Сам
антихрист ће људе изобилно да обасипа чудесима, запрепашћујући и
уверавајући незнавене и телу наклоњене. Слаће им знамења са неба која ће
сами да траже и за којима ће да чезну. Како каже Свети Апостол Павле,
„онога је долазак по дејству сатанину са сваком силом и знацима и
чудесима лажним. И са сваком пријеваром неправде међу онима који
пропадају, зато што не примише љубав истине да би се спасли“ (2. Сол.
2,9-10). Видевши ова чудеса, незнавени и телу наклоњени неће застати да
промисле, те због склоности свога духа ка духу чудеса, у своме слепилу
сместа ће да прихвате сатанино дејство као највећу пројаву силе Божије.
Антихриста ће да прихватају непромишљено и брзоплето. Људи неће увидети
да његова чудеса немају благословен, разуман циљ, никакво одређено
значење, да су отуђена од истине, да су глуматање лишено смисла,
испуњено лажима, да су чудовишна, пакосна и бесмислена, да се упињу да
запрепасте, обману и заведу чарима раскошног, испразног и будаластог
дејства.
Не треба да зачуди што ће антихристова чудеса усхићено и беспоговорно да
прихвате отпадници од Хришћанства – непријатељи истине и Бога. Ступивши
са њим у духовни додир у једном одговарајућем тренутку, они су себе
припремили за отворено, активно прихватање гласника и оруђа сатаниног,
његових учења и свих његових дела. Са брижношћу и тугом потребно је
напоменути да ће антихристова дејства да стварају потешкоће чак и
богоизабранима. У средишту узрока антихристовог снажног утицаја на људе
налазиће се паклена развраћеност и лицемерје, лукаво прикривање
најужаснијег зла, у његовој необузданој и бесрамној дрскости, у
плодоносној сарадњи палих духова и, најзад, у способности чињења чудеса
која ће бити лажна али запањујућа. Људски ум није у стању да замисли
тако злобног човека какав ће да буде антихрист. Људско срце, чак и оно
грешно, није у стању да поверује да ће зло да досегне такав ниво као што
ће да буде случај са антихристом. Он ће гласно да се размеће, као што
су чиниле и његове претече и праобрази, називаће себе свештенослужитељем
и обновитељем истинског богопознања. Неразборити хришћани ће у њему да
виде представника и заштитника истинске религије и зато ће да пристану
уз њега. Себе ће да прогласи и назове обећаним Месијом, а деца телесне
мудрости похитаће му у сусрет, да објаве његову славу, силу и божанство –
прогласиће га за бога и постаће његове присталице.
Антихрист ће себе да приказује смерним, милосрдним, врлинским и пуним
љубави. Они који ће као таквом да му кличу и да му се приклоне као
врховноме добру јесу они који прихватају истину палог човечанства и који
се ње неће одрећи зарад јеванђелске истине.
Антихрист ће човечанству да понуди најузвишеније земаљско устројство
благостања и напретка. Понудиће части, богатства, раскош, уживање,
физичку удобност и насладу. Они који трагају за земаљским стварима
прихватиће антихриста и назваће га својим господаром. Човечанству ће да
се открива вештим лукавствима, као у позоришту, призорима запањујућих
чудеса, необјашњивих савременом науком. Буром запањујућих чудеса уливаће
страх и увериће ће мудре од овога света, увериће празноверне и поразиће
људску ученост. Сви људи, отуђени од руковођења Светлошћу Божијом,
вођени светлошћу пале природе, биће намамљени да се поклоне заводнику
(Отк. 13,8).
Антихристова знамења најпре ће се налазити у ваздуху јер је то област у
којој сатана углавном влада (Еф. 2,2; 6,12). Знамења ће дејствовати на
чуло вида, усхићујући га и обмањујући. Созерцавајући догађаје у свету
пред његов крај, Свети Јован Богослов у књизи Откривења каже за
антихриста да „чињаше знамења велика, па учини да и огањ силази с неба
на земљу пред људима“ (Отк. 13,13). Свето Писмо указује на ову појаву
као на највише од знамења антихристових, а место овог знамења налазиће
се у ваздушној области, као један величанствени призор који улива
страхопоштовање. Знамења антихриста допуњаваће дејства његовог лукавог
држања; већина људи биће заведена да га следе. Противнике антихриста
сматраће побуњеницима, непријатељима општег добра и поретка; они ће бити
излагани и прикривеном и отвореном прогону, мучењу и погубљењу.
Ови лажни духови, распослани по целоме свету, у људима ће да подстичу
уопштено високо мишљење о антихристу, свеопшти занос, њему неодољиво
привлачење. Свето Писмо на многобројне начине описује насилност и
суровост последњег прогона Хришћана. Пресудно и недвосмислено обележје
узето је за име које Свето Писмо придаје овој ужасавајућој личности
називајући је звери (Отк. 13,1), баш као што је пали арханђео назван
аждајом (1. Мој. 3,1; Отк. 12,3). Ова имена исправно описују оба
непријатеља Божија. Један делује прикривено, други откривеније, док
звер, која је слична свим зверима, у себи обједињује разне варијанте
свирепости, „и звијер коју видјех бијаше слична рису, и ноге јој као у
медвједа, и уста њезина као уста лава“ (Отк. 13,2), „И даде јој аждаја
силу своју и пријесто свој и власт велику“ (Отк. 13,2).
На светитеље Божије спустиће се застрашујуће искушење: да би били
заведени умножиће се лукавство, лицемерје и величанство прогонитеља.
Префињени, домишљати, лукавошћу прикривени прогони, ограничења и
неограничена власт мучитеља доводиће их у најтеже околности. Њихов мали
број биће безначајан за човечанство, а њихово мишљење биће сматрано
слабим и немоћним. Подносиће општи презир, мржњу, клевету и угњетавање.
Сналазиће их насилна смрт. Само уз нарочиту помоћ Божанске благодати и
њоме руковођени, изабраници Божији биће у стању да се одупру непријатељу
Божијем, да пред њим и пред људима исповеде Господа Исуса.
Превод: Наташа Колунџић
Одломак из есеја „О чудесима и знамењима“ Светог Игњатија Брјанчанинова
Извор: Епархија зворничко-тузланска
#тришестице, #666, #жигзвери, #антихрист, #trisestice, #666, #zigzveri, #antihrist, #СветиИгњатијеБрјанчанинов, #SvetiIgnjatijeBrjancaninov, #IgnjatijeBrjancaninov, #ИгњатијеБрјанчанинов,
Нема коментара:
Постави коментар