11111111111111

Претражи овај блог

понедељак, 7. октобар 2019.

НИ БОГ НЕ МОЖЕ СПАСИТИ ОНОГА КОЈИ НЕЋЕ ДА БУДЕ СПАСЕН


24. септембар / 7. октобар
Св. првомуч. Текла, Преп. Симон - Стефан Првовенчани, Св. краљ српски Владислав, Преп. Давид Српски

Ваша Светости, где је граница проповедања и наметања вере другима?

Када кажемо да би наши верници требало да сазнају веру својих предака, којом суу њихови преци живели кроз векове, не мислим у том смислу да они долазе па у цркву остављају паре, а ми свештеници само узимамо паре, па дижемо себи стандард; него да они, познајући веру својих предака, православну веру, имају тег који знају колико тежи, да би могли да измере оно друго што им се нуди, конкретно што им нуде секте са истока [запада].
Ако они пзнају своју веру православну, па нађу да је боље да буду адвентисти или Јеховини сведоци, или у некој од ових других секти - нека буду. Нисмо ми равнодушни изгубиће душу, али се нема куд.
Ми на који начин не желимо да њихову слободу ограничимо, нити желимо да их жедне преко воде преведемо.
Разуме се да не желимо ни тако лакомислено да вршљају разне секте. Дужни смо да чинимо оно што можемо, износећи своју веру и преко јавниих средстава информисања, преко црквених гласила и књига, и разуме се својим животом, да ми показујемо шта је вера православна.
Ако то чинимо, а они ипак оду од нас, сами ће после одговарати. То је поштовање слободе. Ни Бог не може спасити оног ко неће. Христос је свима нама принео спасење, али га ми морамо усвојити вером и животом по тој вери.

Свети Патријарх Српски Павле

Нема коментара:

Постави коментар