11111111111111

Претражи овај блог

понедељак, 15. јул 2019.

ВЕРУЈЕМО У JЕДНОГА БОГА, ТРОЈИЧНОГА ПО БОЖАНСКИМ ЛИЦИМА


2. / 15. јул
Полагање ризе Пресвете Богородице

Ваша Светости, разговарао сам са људима који не верују у Бога па нисам баш умео да им тачно и убедљиво објасним православно учење о једном Богу у три Лица. У чему је суштина православне вере у Свету Тројицу?

Ми верујемо у Једног Бога, а Тројичног по Лицима. Непријатељи наши о тој вери говоре, како је она неразумна и недолична. Они тврде да ми кажемо да је један једнако три.
Свакако да они или неће да знају или неће да схвате, да категорија нашег ума у којима ми мислимо, јер другачије не можемо, тако смо створени, као што су време, простор, бројеви и остало, да се оне односе на нас створене бића. Нас може бити три, или десет, и више, а Бог као такав, Он не може бити многи - не може бити више богова.
Један тумач лепо нас опомиње - кад ми кажемо један по бићу, а тројичан по Лицима, мислимо на бројеве, на категорије ума, али се то на Бога не односи. Онда Он не би могао бити ни један, као је у питању број као такав. Он сам по себи постоји [Самосушти је] и од Њега прима постојање све друго, и другачије се не може замислити.

Свети Патријарх Српски Павле

Нема коментара:

Постави коментар