11111111111111

Претражи овај блог

среда, 24. април 2019.

НЕ ОПРАВДАВАТИ СВОЈ ГРЕХ, ЈЕР ЈЕ ТО БЕЖАЊЕ ОД ИСТИНСКОГ ПОКАЈАЊА


11. / 24. април
Св. свештеномученик Антипа

Ваша Светости, шта је то истинско покајање и у чему се оно састоји?

Право покајање, као што видимо из живота Св. Марије Египћанке и свију Светих, то је исправка живота. То је одбацити оправдавање свога греха, самооправдавање. То је признање свога греха,  онако као што је то јасно учинио блудни син.
Он се није оправдавао што је живео какоје живео од тренутка када је отишао из дома оца свог, није рекао да су га на то наговорили други људи. Него он признаје свој грех: Згреших Небу и теби, оче (Лк. 14, 21),, тј. и по људском и по Божијем закону згреших. Јер, ако је неко другикрив за мој грех, онда он треба да се каје. Ако ја нисам крив, онда нема разлога а се ја кајем. Али, ја сам тај који је, у ствари, крив
Ако ме неко наговара или, чак, присиљава на грех, и ако ја пристајем, ја сам крив. Јесте да ме је он провоцирао, изазивао, наговара,присиљавао, али ја сам тај који је пристао на наговор и на силу. Може други и да ме убије, али да ме присили на грех, то није могуће, ако се ја потрудим и, уз Божију благодат која је увке присутна, издржим.
Не треба никад оправдавати свој грех, јер то је бежање од изкреног покајања.

Свети Патријарх Павле



Нема коментара:

Постави коментар