11111111111111

Претражи овај блог

субота, 19. јануар 2019.

ХРИСТОС ИМА И БОЖАНСКУ И ЉУДСКУ ПРИРОДУ


6. / 19. јануар
Богојављање

Ваша Светости, ако је Христос био Господ Бог, како је онда био уморан и жедан, као што то видимо из Еванђеља?

Јеретици криво уче да је Господ имао само једну природу, само Божанску, односно да је Божанска природа толико огромна да је она птпуно уништила, такорећи унутра, људску природу, и да је Он остао само Бог.
Они кажу да би то било исто, као кад бисмо из једне чаше ми просули воду у море, океан. Он би својом огромношћу ту воду, такорећи, собом обухватио да и не постоји.
Та логика људска у односу на Божанске ствари, разуме се, сувише је плитка, кратка и недовољна. Ако Господ каже: „Жедан сам“, како онда ми, људи, можемо да кажемо: „Ниси ти, Господе, жедан, јер си ти Бог.“
Ми знамо да он као Бог није жедан, али као човек јесте жедан. Када еванђелиста каже да је Христос уморан, зар ми да кажемо еванђелисти да ми знамо боље него он да Христос није уморан?
И тако редом. И на Крсту Он је страдао и умро по Својој људској природи, али је Он једна личност - страдао је Богочовек. Страдао, дабоме, својом људском природом.

Свети патријарх Павле

Нема коментара:

Постави коментар