11111111111111

Претражи овај блог

петак, 21. децембар 2018.

СЛОВО О МОЛИТВИ, ОБОГОТВОРУЈУЋОЈ ВРЛИНИ, КОЈА У СЕБИ САДРЖИ И СВЕ ОСТАЛЕ ВРЛИНЕ 8


„Трезвеноумље је дар Божији”, говорио је велики трезвеноумни отац, Калиник Исихаста. „И као што је Свеблаги створио првог човека и у њега удахнуо живу душу, тако и монах посредством 
делатних врлина најпре треба да се телесно очисти, а затим да од Бога добије дар умне молитве и трезвеноумља, напредујући од делања ка созерцању.”

***

Отац П. нам је приповедао: „Једном сам нешто тражио од Бога, мислећи да ће ми то помоћи у мом духовном животу. Истрајао сам у томе пуне три године. Прошло је још седам месеци и видео сам да је управо оно што сам тражио нашкодило мом духовном животу. Опет сам почео да истрајавам:
'Боже мој, одузми ми то, одузми ми то, одузми ми то...'
Прошле су још три године, и Бог ми је то одузео. Неко би се могао питати зашто ме Бог није одмах лишио тога, будући да сам то тражио од Њега. Вероватно због тога што бих убрзо заборавио и поново тражио то исто. Према томе, Бог је допустио да мало сачекам пре него што ми је дао оно што сам тражио.”

***

Катунакијски исихаста Е. каже: „Сад кад сте дошли овде, на Свету Гору, узмите сви по једну бројаницу. Бројаница ће вас руководити ка стварима које до сада нисте знали. Одвешће вас на виши степен. 'Господе Исусе Христе, помилуј ме.' Имаш неки проблем? 'Господе Исусе Христе, помилуј ме.' Имаш неко искушење везано за друге, за твог рођака, пријатеља или послодавца? 'Господе Исусе Христе, помилуј ме.' То ће решити твој проблем и извешће те из безизлаза у којем се налазиш.
Пре годину дана имао сам једно искушење. Шта да радим? Шта да радим? Пресвета Богородице, помози ми. Укрепи ме, Брзопомоћнице, да Ти служим молебан. Пресвета Богородице, помози ми. Нисам дуго чекао да моја молитва буде услишена. Након три дана, искушење је нестало. Радост је заменила искушење. Тако брзо је дошла помоћ од Богородице, тако брзо!
Према томе, узмите бројанице. 'Господе Исусе Христе, помилуј ме.' Ако се сједините с бројаницом, знајте да ћете наћи просветљење и да ћете се узнети до вишег степена за који сад и не знате. Бројанице носе сви калуђери, сви пустињаци, сви подвижници, сви монаси у манастирима. Сви имају бројанице у рукама.”

Нема коментара:

Постави коментар