11111111111111

Претражи овај блог

петак, 9. јун 2017.

ПСАЛТИР - пета књига Псалама од (106-150)


КАТИЗМА 16.
(Псалми 109-117)
Псалам 109.
Псалам Давидов.(МТ: Псалам 110)
  1. РЕЧЕ Господ Господу моме: Седи Мени с десне стране,(1)
    док положим непријатеље Твоје за подножје ногама Твојим.
  2. Жезал силе Твоје послаће (Ти) Господа са Сиона,
    и владај усред непријатеља Твојих.
  3. Са Тобом је власт у дан моћи Твоје
    у сјају светих Твојих.
    Из утробе пре зорњаче родих Те.
  4. Закле се Господ и неће се раскајати:
    Ти си Свештеник до века, по чину Мелхиседекову.
  5. Господ је с десне стране Теби, скршио је у дан гњева Свога цареве;
  6. судиће у народима, испуниће лешевима (земљу),
    скршиће главе многих на земљи.
  7. С потока на путу пиће, зато ће уздигнути главу.
--------------------

 Мт. 22, 44; Дап. 2, 34-35; 1 Кор. 15, 25-27; Јевр. 1, 13; 5, 6; 7, 17. 21

--------------------

Псалам 110.
Алилуја.(Акростих по јеврејској азбуци). (МТ: Псалам 111)
  1. ИСПОВЕДАЋУ се Теби, Господе, свим срцем својим,(Алеф).
    на савету правих и на сабору. (Бет).
  2. Велика су дела Господња,(Гимел).
    испитана у свим вољама Његовим.(Далет).
  3. И слава и величанство дело су Његово,(Хе).
    и правда Његова остаје у век века. (Вав).
  4. Спомен је учинио чудеса Својих.(Зајин).
    Милостив је и милосрдан Господ;(Хет).
  5. храну даде онима који Га се боје;(Тет).
    памтиће до века завет Свој.(Јод).
  6. Моћ дела својих јевио је народу Своме, (Каф).
    да им даде наслеђе незнабожаца. (Ламед).
  7. Дела руку Његових су истина и суд;(Мем).
    верне су све заповести Његове,(Нун).
  8. утврђене у век века,(Самек).
    сачињене у истини и правди.(Ајин).
  9. Избављење је послао народу Своме,(Пе).
    заповедио је до века завет Свој;(Саде).
    свето је и страшно Име Његово.(Коф).
  10. Почетак мудрости је страх Господњи,(Реш).
    а разумевање добро свима који га творе.(Шин).
    Похвала Његова остаје у век века.(Тав).
------------------

Псалам 111.
Алилуја. (Акростих по јеврејској азбуци). (МТ: Псалам 112)
  1. БЛАЖЕН је човек који се боји Господа;(Алеф).
    у заповестима Његовим хтеднуће веома. (Бет).
  2. Моћно ће бити на земљи семе његово,(Гимел).
    покољење правих благословиће се.(Далет).
  3. Слава и богатство је у дому његовом,(Хе).
    и правда његова остаје у век века. (Вав).
  4. Засија у тами светлост правима(Зајин).
    милостиви и милосрдни и праведни (човек).(Хет).
  5. Добар је човек који милује и позајмљује;(Тет).
    устројиће (мудро) речи своје на суду;(Јод).
  6. јер се довека неће поколебати. (Каф).
    У вечни спомен биће праведник. (Ламед).
  7. Од слуха злога неће се уплашити;(Мем).
    готово је срце његово да се нада у Господа.(Нун).
  8. Утврди се срце његово, неће се уплашити,(Самек).
    докле погледа на непријатеље своје.(Ајин).
  9. Просу, даде убогима,(Пе).
    правда његова остаје у век века;(1)(Саде).
    моћ његова уздићи ће се у слави.(Коф).
  10. Грешник ће видети и прогњевиће се,(Реш).
    зубима ће својим шкргутати, и ишчилеће;(Шин).
    жеља грешника пропашће.(Тав).
Слава:

-------------------

2 Кор. 9, 9

------------------

Псалам 112.
Алилуја. (Псалми 112 - 117 чине Песму Хвале). (МТ: Псалам 113)
  1. ХВАЛИТЕ, слуге, Господа;
    хвалите Име Господње.
  2. Нека је Име Господње благословено
    од сада и до века.
  3. Од истока сунца до запада
    хваљено је Име Господње.
  4. Узвишен је над свима народима Господ,
    на небесима је слава Његова.
  5. Ко је као Господ Бог наш?
    Који на висинама живи
  6. и на смирене погледа,
    на небу и на земљи.
  7. Који подиже са земље сиромаха,
    и са ђубришта уздиже убогога,
  8. да би га посадио са кнезовима,
    са вођама народа Свога;
  9. Који усељује неплодну у дом,
    матер која се радује деци.
---------------------

Псалам 113.
Алилуја.(МТ: Псалам 114 и 115)
  1. ПРИ ИЗЛАСКУ Израиља из Египта,
    дома Јаковљевог из народа варварског,
  2. постаде Јудеја светиња Његова,
    Израиљ област Његова.
  3. Море виде и побеже,
    Јордан се поврати унатраг;
  4. горе узиграше као овнови,
    и брда као јагањци овчији.
  5. Шта ти би, море, те побеже,
    и теби, Јордане, те се поврати назад?
  6. Горе, те узиграсте као овнови,
    и брда као јагањци овчији?
  7. Од лица Господњег потресе се земља,
    од лица Бога Јаковљевог,
  8. Који окрену стену у језеро водено,
    и камени хрид у извор вода.(МТ: Пс. 115)
  9. Не нама, Господе, не нама,
    него Имену Твоме дај славу,
    због милости Твоје и истине Твоје.
  10. Да не кажу незнабожци:
    Где је Бог њихов?
  11. А Бог је наш
    на небу и на земљи,
    све што захтеде, учини.
  12. Идоли незнабожаца, сребро су и злато,
    дела руку човечијих:
  13. уста имају и не говоре,
    очи имају и не виде,
  14. уши имају и не чују,
    ноздрве имају и не миришу,
  15. руке имају и не додирују,
    ноге имају и не ходају,
    неће дати гласа из грла свога.
  16. Слични њима да буду они који их праве,
    и сви који се уздају у њих.
  17. (А) Дом Израиљев узда се у Господа:
    Помоћник њихов и заштитник њихов јесте.
  18. Дом Аронов узда се у Господа:
    Помоћник њихов и заштитник њихов јесте.
  19. Који се боје Господа уздају се у Господа:
    Помоћник њихов и заштитник њихов јесте.
  20. Господ, опоменувши се нас, благословио је нас,
    благословио је дом Израиљев,
    благословио је дом Аронов,
  21. благословио је оне који се боје Господа,
    мале са великима.
  22. Да придода Господ (благослов) на вас,
    на вас и на синове ваше.
  23. Благословени сте ви Господу,
    Створитељу неба и земље.
  24. Небо небеско је Господу,
    а земљу је дао синовима људским.
  25. Неће мртви хвалити Те, Господе,
    нити сви који силазе у ад,
  26. него ми живи благосиљаћемо Господа
    од сада и до века. 
-----------------------

Псалам 114.
Алилуја.(Пс. 114 и 115 = МТ: Псалам 116)
  1. ЗАВОЛЕХ што ће Господ услишити
    глас мољења мојега,
  2. што је приклонио ухо Своје к мени,
    и у дане моје призиваћу (Га).
  3. Обузеше ме болови смртни,
    опасности адске снађоше ме;
    жалост и болове нађох.
  4. И Име Господње призвах:
    О Господе, избави душу моју!
  5. Милостив је Господ и праведан,
    и Бог наш милује.
  6. Господ чува одојчад;
    понизих се, и спасе ме.
  7. Поврати се, душо моја, у спокој твој,
    јер ти Господ учини добро.
  8. Јер избави душу моју од смрти,
    очи моје од суза,
    и ноге моје од склизнућа.
  9. Угодићу пред Господом у земљи живих.
Слава:

--------------------
Псалам 115.
Алилуја.
  1. ВЕРОВАХ, зато (и) говорих:(1)
    а ја се понизих веома.
  2. Ја рекох у иступљењу моме:
    Сваки је човек лаж.(2)
  3. Шта ћу узвратити Господу
    за све што ми је дао?
  4. Чашу спасења примићу
    и име Господње призваћу.
  5. (Завете моје Господу испунићу
    пред свим народом Његовим).
  6. Часна је пред Господом
    смрт преподобних Његових.
  7. О Господе, ја сам слуга Твој,
    ја сам слуга Твој и син слушкиње Твоје.
    Раскинуо си окове моје.
  8. Теби ћу принети жртву хвале,
    и Име Господње призваћу.
  9. Завете моје Господу испунићу
    пред свим народом Његовим,
  10. у дворима дома Господњег,
    усред Тебе, Јерусалиме.
--------------------

1. 2 Кор. 4, 13
2. Рим. 3, 4

--------------------

Псалам 116.
Алилуја.(МТ: Псалам 117)
  1. ХВАЛИТЕ Господа све нације,(1)
    похвалите Њега сви народи.
  2. Јер се утврди милост Његова на нама,
    и истина Господња остаје до века.
-------------------

1. Рим. 15, 11

-------------------

Псалам 117.
Алилуја.(МТ: Псалам 118)
  1. ИСПОВЕДАЈТЕ се Господу, јер је добар,
    јер је до века милост Његова.
  2. Да рече дом Израиљев, јер је добар,
    јер је до века милост Његова.
  3. Да рече дом Аронов, јер је добар,
    јер је до века милост Његова.
  4. Да реку сви који се боје Господа, јер је добар,
    јер је до века милост Његова.
  5. Из невоље призвах Господа,
    и услиша ме нашироко.
  6. Господ је мени помоћник,(1)
    и нећу се бојати, шта ће ми учинити човек.
  7. Господ је мени помоћник,
    и ја ћу погледати смело непријатеље моје.
  8. Добро је (већма) уздати се у Господа,
    него ли уздати се у човека;
  9. добро је надати се у Господа,
    него ли надати се у кнезове.
  10. Сви народи окружише ме,
    и Именом Господњим брањах се од њих.
  11. Опколивши опколише ме,
    и Именом Господњим брањах се од њих.
  12. Опколише ме као пчеле саће,
    и плануше као огањ у трњу,
    и Именом Господњим брањах се од њих.
  13. Гурнут посрнух да паднем,
    и Господ ме прихвати.
  14. Снага је моја и песма моја Господ,
    и би мени за спасење.
  15. Глас је радости и спасења у насељима праведних:
    Десница Господња учини силу,
  16. десница Господња подиже ме,
    десница Господња учини силу.
  17. Нећу умрети, него ћу жив бити,
    и казиваћу дела Господња.
  18. Карајући покара ме Господ,
    али ме смрти не предаде.
  19. Отворите ми врата правде,
    ушавши кроз њих исповедаћу се Господу.
  20. Ово су врата Господња,
    праведници ће ући кроз њих.
  21. Исповедаћу се Теби, јер си ме услишио,
    и био си ми на спасење.
  22. Камен који одбацише зидари,(2)
    овај поста глава од угла;(3)
  23. од Господа би то,
    и дивно је у очима нашим.
  24. Ово је дан који створи Господ,
    обрадујмо се узвеселимо се у њему.
  25. О Господе спаси!
    О Господе, поведи добро!
  26. Благословен Који долази у Име Господње;(4)
    благословисмо вас из дома Господњег.
  27. Бог је Господ и јави се нама;
    саставите празник с гранчицама (врбице)
    до рогова жртвеника.
  28. Бог мој јеси Ти, и исповедаћу и хвалити Те;
    Бог мој јеси Ти, и узвисићу Те.
    Исповедаћу се Теби, јер си ме услишио,
    и био си ми на спасење.
  29. Исповедајте се Господу, јер је добар,
    јер је до века милост Његова.
Слава, И сада: Алилуја! 

-------------------

1. Јевр. 13, 6
2. Мт. 21, 42; 23, 39;
3. ДАп. 4, 11; 1 Петр. 2, 7
4. Мт. 21, 9.

-------------------
 








Нема коментара:

Постави коментар