11111111111111

Претражи овај блог

петак, 10. октобар 2014.

Митрополит Амфилохије: „На Балкану расте неоотоманизам“

Митрополит црногорско-приморски Амфилохије оцијенио је да је тренутно на Балкану на сцени неотоманизам, што се јасно може видјети у односима међу Муслиманима у Црној Гори, преко БИХ, Косова, Санџака, Македноје, дијела Бугарске.

Амфилохије међусобне оптужбе санџачког муфтије Муамера Зукорлића и реиса исламске заједнице у Црној Гори Рифата Фејзића, око отварања вјерских школа у Рожајама, види као односе у муслиманском свијету уопште.

“На први поглед се стиче утисак да је независно једно од другог, међутим, треба посматрати у контексту о којем је говорио исламолог Дарко Танасковић о неоотоманизму, који се појављује на Балкану. То се види и у савременој политици, нарочито Турске. Имате предсједника Турске Ердогана који када дође на Косово у Призрен, јавно изјави да је Косово Турска, а са друге стране, исто тако навијање за њега наших муслимана. Знате, Отоманска империја није била мала држава, већ и те како моћна, господарила је судбинама Европе и Азије“, казао је за „Вијести“ Амфилохије, након што је у манастиру Режевићи отворио међународну конференцију у част 200 година од изградње храма Св. тројице”

Према његовим ријечима, зато се има утисак да иза тога што се сада дешава у ствари догађа нека врста ренесансе.

“Надамо се да до те и такве обнове, неће и не може доћи. Имате појаве фанатичних кругова у исламу, терористичких, такозвана ‘Муслиманска браћа’, Исламску државу. То што је највише подржавају и иду и гину за њу са Косова, БиХ… су знамења о којим треба добро поразмислити, ако желимо будућност, да буде мудрија и паметнија и човјека достојнија од наше прошлости“, оцијенио је он.

Према његовом мишљењу, на различите начине томе приступа Зукорлић у Сандажку, који има своју концепцију, а Фејзић своју.

Фејзић на аутомобилу слави султана

Амфилохије се, говорећи о реису исламске заједнице у Црној Гори Рифату Фејзићу, дотакао и његовог службеног аутомобила. „Занимљиво је да на аутомобилу којим се вози Фејзић, колико сам чуо, нисам видио, пише слово Фатих. Знате, Мехмет Фатих је освајач, који је освојио Цариград и ушао у Европу. Исто тако медреса у Рожајама носи назив овога освајача“, казао је Амфилохије. Он је још саопштио да има добре и коректне односе са Фејзићем и да је изгладио неспоразуме након свог говора на Бјеласици, који је био повод да га Фејзић нападне у медијима.

Не мијењају став о Поворци поноса: “То је парада смрти”

Амфилохије је казао да црква неће промијенити став када је ријеч о одржавању параде поноса.
„Порука цркве не може бити другачија. Оно што можда није до сада казано – параде такве врсте, дубље гледано и посматрано, су параде смрти. Иза тога се скрива управо самоубилачки порив. Како се појављује и у времену у којем се појављује, парада има и нечега још сложенијег. Начином на који се наступа, скрива се жеђ за влашћу, за владањем. Она носи у себи, иако се то на први поглед не види, насиље. Као рецимо, какве су биле војне параде у вријеме комунизма, казао је Анфилохије.

Према његовом мишљењу, није случајно ни то што се параде уклапају у токове модерног глобализма, стварања новог свјетског поретка.

Митроплит тврди да је смрт, а не живот суштинско у том покрету, који је израстао на темељима америчке цивилизације.

„У питању је поредак који се мање-више темљи на истим начелима, на којима се темљио нацифашизам, комунизам… Јер у том новом поретку, човјек је мјерило свих ствари и оно што је у човјеку. Цим је човјек мјерило свих ствари, онда како би Његош рекао ‘ту мајмун гледа себе у зрцало’. То је оно што је најстрашније, да се у име људских права, као што је то учињено на озакоњењу абортуса, укида човјек. Коначно гледано, он се самоуништава. Зато и кажем парада смрти, а црква је својим бићем, постојањем, коријенима и циљевима парада живота. Ту је сав проблем, није проблем гријех, он је као и сваки гријех, али најопасније је то што стоји иза свега“, казао је Амфилохије.

Вук Лајовић

Извор: Вијести

Нема коментара:

Постави коментар