11111111111111

Претражи овај блог

среда, 26. децембар 2012.

Како сејете тако ћете да жањете (пети део)

Како да се човек избори са врачаром ако зна да му она мисли црно и ради црно?


Њој се можете смејати слободно из свег срца, али тек онда ако сте Православни Хришћани, ако се редовно исповедате, причешћујете. Ако сте прави Православни Хришћанин вас се то не може дотаћи. И због тога кажем, можете се слободно смејати из свег срца. А ако нисте прави Православни хришћанин можете да очекујете наравно и много тога лошег, јер немате чиме да се одбраните од зле врачаре. Немате Бога у срцу. Имајте ви молитву у пост, исповедајтесе и причешћујте стално, читајте Православен књиге и видећете јасно лепоту која ће вас пратити.

Шта значи крст? Шта означава крст?

Крст у Православном свету има веома велику улогу. Крст подсећа Православне вернике на страдање Христово на Крсту и на Његово Васкрсење после страдања на Крсту. На Крсту је христос разапет за наше грехове и Крв своју Невину пролио је за нас. Он је на том Крсту уздрмао снажно пакао,то јест ђавола, јер је после смрти сишао у сами пакао и ослободио све праведнике. Крст је веома силан из тих разлога и њима сличних. Ђаво се веома плаши Крста. Јер врло добро зна Ко је и зашто је био на Крсту.

Колико често треба да читамо Свето Писмо?

Свето Писмо треба да читамо ако је могуће свакога дана, бар по неколико страница. Не морамо читати толико Стари Завет колико Нови, јер Нови Завет је много изнад Старог Завета. Значи, Свето Писмо Новога Завета читајте бар по неколико страница дневно. А ако не можете ни то онда један дан у недељи посветите читању Светог Писма, од неколико сати. Јер, ако можете да издвојите време за гледање разних филмова, за слушање радија и за многое друге бескорисне радње, онда издвојте и тих неколико сати да бисте душу своју нахранили.

Како треба прилазити Светој тајни Причешћа?

Светој Тајни Причешћа требамо прилазити у великом миру. Најдостојнији се обично причешћују последњи. А има оних који желе да се покажу да их људи виде да се причешћују, па онда буде и гурања у реду пред само Свето Причешће. Не само да има оних који желе да се покажу пред људима како би их људи видели да се причешћују, него ту има и разних незнања. Зато се долази до гурања што је веома ружна ствар. И тако због тих таквих гужви и неваспитаног понашања људи долази до просипања Светих Тајни. За просипање Светих Тајни су криви они, управо они који се гурају како би се међу првима, или први причестили и који заузимају прва места. Ви се угледајте на оне најбоље, па гледајте да сте међу задњима на Причешћу. Прво ко треба да се причести то су болесни и стари људи, а после тога деца. А тек после њих ми, један по један.
 
Знам једног брата који узима Свету Тајну Причешћа на следећи начин: „Свима прво добро да буде и сви у рај да оду, па ако Бог да онда нека ја уђем. Уосталом, ја нисам битан“, каже он за себе. Он још прилази на такав начин да док узима Тело и Крв Господа Исуса Христа не мисли на себе ни најмање, ни у најситнијем детаљу. Него он док узима Тело и Крв узима Га са такви осећањима као да се причешћује цео свет, од Адама и Еве, па до оног последњег човека који ће се родити. Он о свима дригима мисли док се причешћује, само о себи не. И он је толико срећан што се причешћује за цео свет, шт таква осећања има, да он у потпуности заборавља на себе. Јер, срећу коју има јер се причешћују сви у свету и сви умрли и сви који ће се родити, нико му не може одузети. И он нема времена да мисли о себи, како каже, јер управо мисли пре свега на друге.

Зашто Бога ми зовемо Оцем?

Ми зовемо Оцем Својим Бога јер је Он нас створио. Он је дозволио да се родимо у свету. Није ваљда да мислите да се муж и жена који имају децу стврили ту исту децу? То је велика смешна ствар ко мисли да је то тако, смешна и жалосна ствар, смешна, жалосна и луда ствар. А да бисмо доказали да је то смешна, жалосна и луда ствар, ко је тај од вас ко је створио децу своју? Ако муж и жена кажу да су они створили дете или децу коју имају, нека одговоре на само нека питања. Ја знам да правим пире кромпир. Ако ми неко не верује, могао бих да га уверим да је то истина. Може да дође и увериће се да то што сам рекао јесте истина. Направићу му пире кромпир и он ће очима гледати то. Исто тако питам ја те родитеље који имају децу нека ми објасне не како је настало срце, како су га они створили, не како су настале очи, или уши, не како су направили руке или ноге, не ни како су направили нокат, или једну једну длаку? Како су је створили? На који начин су је направили? Наравно, нико за то неће дати одговор, јер он није створитељ чак ни никта, а камоли читавог човека. Створитељ је Бог и Бог је Наш Отац.

На који начин да размишљамо о нашој деци, да ли као о нашој деци, или као о нечему што је од Бога дато?

То сигурно нису ваша деца, јер нисте ви створили њих, него је њих створио Сам Бог. Јер, ви када би вас неко питао како сте направили том детету само једну трепавицу, не бисте знали да одговорите. Па, онда примите истину која јесте истина и схватите да то што сте добили је Дар Божији. И то што сте добили је дете или деца Божија, зависи колико сте добили деце. Сви смо ми на крају, само браћа и сестре. Ми имамо Једног Оца Који је Бог.

Ако смо ми деца Божија, зашто ће онда нека деца Божија завршити у паклу, то јест многа?

Ми јесмо деца Божија. Бог нас призива да будемо деца Његова, јер нас је Он створио. Али, ако ми волимо више зло или ђавола од Бога по слободној вољи својој, онда немамо ништа са Богом. Јер смо се сами свесно одрекли Бога путем чињења злих дела. Бог ту нема никакву кривицу, јер кривицу ми чинимо и ми имамо, а не Бог. Јер, ми по слободној вољи својој бирамо зло. Па, онда не можемо кривити никог другог.

Ко постоји на небу осим Бога?

На небу постоји осим Бога све Божије и оно што је од Бога. А то су Анђели и невидљиви духови, којих има безброј. И постоји оно што пише у Светом Писму: Што очи људске нису виделе и што уши људске нису чуле и што у срце људско није ушло, то постоји на небу. Ако овде у свету има оволиких разних лепота, како ли је тек на небу?

Који су људи пред Богом по вама онако најбољи?

Најбољи људи пред Богом су они који себе сматрају за ништа, они који себе сматрају да су најгори од свих. Тако је један велики човек пред Богом који је био обућар, када га је Свети Антоније упитао да му каже нешто више о његовом животу, он му је просто одговорио: „Ја ништа не знам осим тога да ће се сви људи спасти, а да ћу само ја да пропаднем“. То су најчистији и најбољи људи пред Богом. И ми наравно треба да се угледамо на њих. Јер, то су они који се понижавају, а које ће Сам Бог узвисити највише. То су истинска деца Божија. У њима нема ничега нечистог, него је све чисто. Јер, само чисти могу да буду у животу такви.

Зашто ми толико испаштамо на земљи?

Ми испаштамо на земљи због дела наших и мисли наших. Јер и мисли и дела су нам зла. Бог нас воли и то се може јасно видети тако што сви ми за живота свога направимо на безборј, безброј грехова, а Бог прашта безброј, безброј пута. Али, пошто многи од нас не желе да се покају, не желе да измене живот свој због дела својих мрачних, завршаваомо по разним болницама, затворима и тако даље. И зато ми испаштамо на земљи.

Кажите, Старче, по вама какав је Бог?

О Богу је немогуће причати овим земаљским речником. Али се поново по нешто моће рећи да би се колко толико човек приближио Богу. Бог је Бесконачно Добар и Смирен и Сав је Љубав. Један од Светитеља каже: „Када душа упозна Бога, цела се претвара у Љубав према Богу“. И када душа упозна Бога, цела се претвара у Љубав према сестрама и браћи својој и онима који су раније живели и онима који сада живе. И не само да се поретвара у Љубав према Богу и људима него према свему видљивом и невидљивом.

Шта се дешава са душама које су осетиле Љубав Божију а онда изгубиле?

Они који осете Љубав Божију, па после тога изгубе ту исту Љубав Бижију, они плачу као Адам и Ева када су били протерени из раја, ако ви можете да замислите како су Адам и Ева плакали када су изгубили рај. Јер, рај се не може исказати речима ни мислима. Ми можемо да изгубимо Љубав Божију, али исто тако можемо и да је повратимо. Значи, потребно је само да се човек покаје и да се врати на прави пут. Јер, ми губимо Љубав Божију због грехова.

Шта је потребно да би се достигла Љубав, да би се достигла Савршена Љубав?

Сви Свети који су достигли савршенство имали су молитвени живот. Наравно, поред молитве имали су и пост. Јер, Сам Христос говори да се зло побеђује молитвом и постом. Значи, поред молитве и поста се препоручује од стране свих Светитеља и мудро размишљање, размишљање по Богу. Јер Бог каже: Будите мудри као змије и безазлени као голубови. Тако су и сви Светитељи имали једну мисао у глави да буду савршени и Свети и они су то и добили. Јер, ко тражи, тај налази , како је записано у Светом Писму. Али, они нису само тражили, него су поред тога трудом својим и добили оно што сеу тражили. А то је значи, молитвени живот, испоснички живот и мудар живот. Наравно, нису они само ово имали. Ово су само неке од најбитнијих ствари. Поред свега реченог они су имали неустрашиву веру, наду и наравно, свко друго добро.

Како по вама би се могло избећи чињење злих дела?


За то је потребно бити послушан Цркви и то не Цркви било којој, него Цркви Православној. Јер је у њој Истина и у њој је Сам Бог. Нашу Цркву Православну створио је Сам Господ Исус Христос. Он није рекао: Саградићу цркве своје. Него је у Светом Писму јасно речено: Саградићу Цркву Своју и врата паклена неће је надвладати. Наша Православна Црква стара је две хиљаде година и као таква једина носи велико достојанство, оно достојанство о коме Бог говори:
 
Саградићу Цркву Своју и врата паклена је неће надвладати. Значи онај који слуша Цркву, то јест Православно учење, тај ће и избећи зла дела.

Шта означава Црква?

Православна Црква је као што је била у оно време Нојева барка. Само они који су ушли у Нојеву барку, они су се спасили. Нико ко није ушао у Нојеву барку није преживео. Сви су се подавили од потопа. Ето шта означава Православна Црква. У Православној Цркви је Истина и Сам Бог. Никад се не удаљавајте од Цркве Православне. Јер, ко се буде удаљио од Цркве Православне однеће га потоп. У Цркви Православној је Живот и у Тој Цркви се задобија Рај.

Шта трежи од нас Бог.

Бог од нас тражи да наше душе буду увек окренуте према Добру, да остављамо зло иза леђа. Он жели од нас да оставимо зло и да пустимо да се зли баве злом, а да ми будемо стално у Љубави и у Добру. И тако да проводимо цео свој живот док нас Бог не призове у Отаџбну Нашу, а то је Рај. Због тога, због раја тражимо добро, мислимо о добру, говоримо о добру, чинимо добро. Све наше снаге нека буду у Љубави у у Добру.

Да ли ђаво може да нас натера да учинимо зло?

Ђаво ништа не може да учини без допуштења Божијег. Јер је он према Богу као мрав према Џину и много, много више од тога. Наш ограничени разум не може то да схвати. Ми по слободној вољи својој сами чинимо зло. Ђаво нам предлаже да чинимо зло, али он не може да нас натера да чинимо зло. И ми по слободној вољи својој бирамо зло или добро. Значи, он никако не може да нас натера да чинимо зло. Јер, ми имамо већу власт од њега. Ми смо ти џинови, а ђаво је тај мрав. Мени је жао ако ове речи тако просте неко не разуме. Јер, ми имамо већу власт од њега. Ми смо ти џинови, а ђаво је тај мрав. Мени је жао ако ове речи тако просте неко не разуме. Јер, то је Истина. Само зле душе би могле супротно да говоре, душе које су у незнању. А незнање је последица сваког греха. Јер, заиста ђаво је био нико и ништа пред Светитељима.

Да ли требамо да мрзимо човека који чини зло?

Не можемо и не смемо никада да мрзимо човека који чини зло. Јер, зло долази од ђавола, а не од човека. Тај човек који и чини зло је болестан, у незнању је и због тога и чини то исто зло. И ваша дужност је да таквим људима са којима је преплављена земља помогнете. Њима је потребна љубав и помоћ јер су они у замци. Они су робови греха и самим тим није им лако. Ако је болеснику лако, онда је и њима лако. Значи, никад не мрзите на човека који чини зло, него мрзите на зло које долази оз тог човека. А зло које долази из тог човека је ђаво. Ви се држите само добра, јер добро је од Бога. У Богу је богатство свих добара.

Шта ђаво мисли о самом себи?

Ђаво о самом себи мисли да је неко и нешто, то јест као и сви надувени људи он мисли за себе да је нешто највеће, а уствари он је ништа. Исто тако и свако од људи ко мисли да је неко и нешто, ти такви који тако мисле нека добро знају да су они исто тако нико и ништа и треба да знају да су они веома бедни.

Да ли је истина да човек ништа добро не може да учини сам по себи?

На то питање имате јасан одговор у Светом Писму где се јасно каже да никакво добро не можемо чинити без Бога. И јасно се каже да нико од нас не може ни једну длаку да промени ако је црна да буде бела и ако је бела да буде црна. Да ли то неко од вас може да учини, макар једну длаку да промени ако је црна да буде бела?
Данашњи свет је измислио фарбу за косу, али им поново није успоело за руком нити ће им успети да за трајно време промене и ту једну длачицу на коси.
Ето вам тако простог примера, па сад ви мислите даље.

Шта је по вама добар плод, добро дело које је Богу мило?

Бог свакако тражи од нас добре плодове. Добар плод који Бог тражи од нас је добро срце. И то тражи Бог од нас. А зао плод је надувено срце, срце које је огризло у зло. А под добрим плодовима се подразумевају добра дела, љубав прама свима и према непријатељима и према пријатељима. А већа љубав је она када волите непријатеље више него пријатеље. Немојмо погрешно да се разумемо, него имајмо разуме, разумејмо ово на прави начин.

Шта да кажемо о оним људима који говоре да сами чине добра дела без Христа?


Ти људи који говоре тако погрешно говоре и из њих говори сам ђаво. Човек може да мисли шта жели и може да мисли колико хоће. Али мора врло добро да зна да и најмање добро и највеће добро долази само од Бога. Ако неко каже да он сам од себе чини добра дела, сам чини добра дела без Христа, онда морате да знате да су његова дела покварена и да су његова дела пуна сваке нечистоте. Јер, човек без Бога је мртав човек.

Да ли можете, Старче, ништо више да нам кажетео Љубави Христовој?

Љубав Христова је бескрајно велика и она жели да свима буде добро. Али добро се не може упознати као што неки мисле у грешним задовољствима овога света. Јер, она се налазе само у Богу. Љубав Христова се види на врло прост начин када је Бог разбојнику дао рај за само неколико реченица. Разбојник Му је рекао: Сети ме се Господе у Царству Своме. А видите Љубав Христову како она говори: заиста ти кажем, већ данас ћеш бити са Мном у рају. То је Љубав Христова. Једна од безборних Љубави коју је он показао у овом грешном и прљавом свету.

Ако је Господ Исус Христос разбојнику дао рај, онда би и нама требао да да рај. Јел тако?

Да, Бог ће дати рај свакоме од нас ко се искрено буде покајао и исправио свој живот. Јер и разбојник на крсту је добио рај тако што се искрено покајао. Свима нама ће свакако Христос дати рај јер Он је Бесконачна Љубав. Само пре тога ми требамо да тражимо и не само да тражимо него и делима својим да оправдамо оно што тражимо.

Кажите нам ко Љубав Христову може да опише?

Нико осим оних који су чисти срцем не може да опише Љубав Христову. А чисти срцем говоре да је Дух Свети Сав Љубав и да та Његова Љубав испуњава све оне који траже ту исту Љубав. Та Љубав испуњава како оне горе на небу, тако и оне доле на земљи. Љубав Христова је толико велика да је претешко, веома претешко причати о њој.

Шта мислите о Милости Христовој?

Каже један од Светих: „Моја душа зна колико је Бог Милостив“. Бог је неописиво Добар и Смирен и када Га душа упозна она се мења у Љубави према Богу и у љубави према сестрама и браћи својој. Цела душа се мења према свему видљивом и невидљивом. „Ја сам велики грешник“, каже он, „али сам видео велику Милост Божију на себи“. Љубав Божија је неописива. Он каже: „Када је Господ мене грешнога тако заволео, онда ће он и све остале грешнике волети као и мене“. Он каже да нема моћи која би Љубав Божију описала.

Чуо сам да је неко рекао да душа сваког доброг Хришћанина не знан за мир дан и ноћ од Љубави Божије. Како нам то можете објаснити?

Јесте, постоје такви људи у свету, ретки, али постоје. Увек је таквих било, али увек веома мало, јер мало је оних који истински траже Бога. И они од велике Љубави коју им је Бог дао дан и ноћ не знају за мир од Љубави Божије, од Љубави која их прати дан и ноћ. Значи, то је реч заиста о неописивој анђеоској радњи и благо онима који се налазе у радњи.

Како ми можемо да разумемо Љубав Божију?


Ми ћемо разумети Љубав Божију тек онда када будемо то и заслушили. Треба да се склонимо од сваког зла, да се стално молимо, да будемо стално у молитви, да волимо сваког подједнако и на такав начин ћемо ми разумети Љубав Божију. Јер ће нам Бог послати Духа Свог, Духа Светог да бисмо разумели Љубав Божију. Али, кажем, послаће се само онима који то искрено траже и који делом то показују.

Шта значе речи: Дођите Мени и Ја ћу вас утешити?

Бог ће доћи код сваког од нас и самим Својим доласком Он ће нас утешити, ал утешиће само смирене и добре душе. Јер, само код њих Боги долази. Бог таквим људима открива велике тајне. И Бог долази оним људима и теши их, који целог свог живота чувају срце своје и разум свој од злих помисли демонских. Светитељи су се целог живота смиравали и борили против зла. Тако и ми треба да се угледамо на Светитеље.

Кажите нам шта ви мислите како муж треба да се понаша када је жена у благословеном, то јест у другом стању?

Муж треба да омогући и себи, а прво жени по сваку цену мир. Јер, ако су двоје узели и добили од Бога дете, дете које мајка носи у стомаку, онда је дужност мужа да заштити жену и пре свега дете у свему и да им омогући мир, миран и тих живот без буке. Његово је да ради и да обезбеђује храну својој породици и његово је да осмисли тај мир који је врло важан за његову породицу. Муж не би требао да дозволи било какав вид зла да се појави, било какав проблем и не само док је жена у благословеном стању. Не би требало бити ни најмање нервозе, напетости. Јер, прави муж ће то омогућити, ако има таквих.
 
Не требате дозволити да вам се нико мешта у живот, чак ни ваши родитељи, чак ни ваши најближи, значи ваша браћа и сестре по телу. Ви имате од кога да научите шта да чините за живота ако већ и нисте научили, а требало би да јесте већ ако сте побожни Хришћани. Од света и од пријатеља непобожних, комшија склањајте се увек. Јер тако ћете сачувати мир, а Мир је Бог и Бог је Мир. Ви се не склањате од рођака, комшија и осталих зато што их не волите, него се склањате баш због тога што их волите. Јер, када се зближите са неким непобожним људима, комшијама, са било ким другим, сигурно је да ће вам нанети кад тад немир. А немир ће вам нанети и сваког часа јер и њихове душе немају Бога у срцу. А ко нема бога он нема ни добро. Самим тим што је непобожан човек у вашој близини он ће вам преносити зло. Јер он Бога нема. Не кажем ја да је он крив, него кажем да се од непобожног човека требате скалњати да не би дошло до немира, расправе, свађе, зависти И зато ја кажем, не склањате се ви због тога што ви њих не волите, него се склоните из љубави. И они када виде ваш миран и тих живот, у свомвремену ако ћеле они ће се променити. Јер, Бог ће већ преко вас некако у свом времену урадити тако да се они промене само ако буду желели. Промениће се због тога ако ви будете светлели, то јест ако будете светлост свету. А светлост свету можете бити на овакав начин о коме смо причали.

Шта мислите о доношењу венаца и разног цвећа на сахрану?

Колико ја знам, када неко од монаха умре нема венаца, а нема ни цвећа. Па када бих се ја питао, ја не бих дозволио ни у свету те и такве беспотребне трошкове. Све је то узалудно бацање новца.

Шта значи Христово Смирење?

Христово Смирење могу да разумеју само они у којима је Сам Дух Свети. Христово Смирење души даје неописиву Радост, неописиву Љубав, Веру и Наду. Али, ипак онај који тражи да дође до Христовог Смирења, он ће свакако доћи. Христос говори: Ако ви као људи дајете деци добре дарове, ако ви као зли људи можете тако да чините, колико ће тек онда Ваш Отац Који је на небу дати онима који траже?

Да ли заиста постоје људи на свету који заборављају с времена на време на земљу и све што је на земљи? Да ли је могуће да су они у толикој мери са Богом?

Један од Светих каже: Пошто ми је Бог дао да упознам Њега, срце моје Га је заволело и тражи Га без престанка дан и ноћ, тражи Га без престанка дани и ноћ у све дане живота мога. И тај Свети говори: И ја сам заборавио на све што постоји на земљи. Јер, душа која живи са Богом и у Богу увиђа сву прљаштину овога света. И они јесу и постоје људи који су у великој мери са Богом.

--------------------------------------------

Како сејете тако ћете да жањете (први део)
http://dodjiividi.blogspot.com/2012/11/blog-post_3207.html


#какосејете, #духовник, #kakosejete, #duhovnik, 

Нема коментара:

Постави коментар