11111111111111

Претражи овај блог

понедељак, 27. јул 2015.

Не бој се, Ја сам са тобом - Свети Тихон Задонски

Дешава се, да мајка тешећи дете, говoри : Не бој се, ја сам са тобом. Ево тако и наш Творац, милосрдни и човекољубиви Бог, Отац изобиља и сваке утехе, говори верујућој души, која се налази у искушењима и напастима: Не бој се, Ја сам са тобом!

Ја сам твој Саздатељ, Спаситељ и Искупитељ, Ја сам твој Помоћник и Заступник. Ја сам Тај, Који све држи у руци и Коме се све покорава Ја сам са тобом!

Тако је Господ био са Својим верним сином Нојем и сачувао га од свесветског потопа. Био је са Лотом и сачувао од казне над Содомом. Био је са Својим слугама Авраамом, Исааком и Јаковом, чувајући их у њиховим лутањима у земљи обећања. Он је био са праведним Јосифом, чувајући га у искушењима и страдањима, а потом га је прославио.

Господ је био и са израиљским народом у време његовог робовања у Египту. Он га је моћном руком извео из земље угњетавања, разделио Црвено море и провео га у сред мора, спасавајући га од фараона  мучитеља. Био је са њима у пустињи и хранио их чудесном маном, поражавајући непријатеље пред лицем Његовим и повео у гору светиње Своје. Био је са тим народом и у обећаној земљи и спасао га.

Био је са Својим помазаником Давидом и спасавао га у различитим искушењима и гоњењима и сачувао слугу Свога од његових непријатеља. Био је са Јоном у дубини морској и сачувао га у утроби кита и избавио га. Био је са три младића у вавилонској пећи и угасио силу огња и научио их да певају благодарну песму. Био је са Данилом у јами, затворо уста лавовима и избавио га одатле.

Био је са Апостолима, био је са Мученицима и сачувао их усред ужасних мучења. Био је са пустињацима, који су живели у пештерама, пећинама и пустињама земље и сачувао их од замки сатане. Био је и биће до краја века са Својим верним слугама, по Свом непромењивом обећању: Ја сам са вама у све дане до свршетка века. Амин. (Матеј 28:20). О најслађи је глас Твој: Са нама си нелажно обећао бити са нама до краја века, Христе...

Ево зашто Његове верне слуге, осећајући присуство Његово и живу утеху, певају са радошћу: Бог је наше прибежиште и сила, помоћник у жалостима, које су дошле на нас... Господ  просвећење моје и Спаситељ мој; кога да се бојим? Господ  заштитник живота мога; кога да се бојим?

Гледај Хришћанине, да само ти будеш Божији, а Бог Својег не оставља. Веруј у Њега од свега срца како у Бога, угађај Му вером и правдом; сву наду полажи на Њега и призивај Га свим срцем.

И где год да си, у каквом год искушењу и невољи да се налазиш, Он је увек са тобом, гледа на твој подвиг и невидљивом руком те укрепљује и помаже ти.

Чак и да се против тебе окрену сви зли људи заједно са демонским пуковима они ништа неће добити! Господ ће те сачувати од сваког зла, сачуваће душу твоју Господ.

Немој ме оставити, Господе, Боже мој! немој се удаљити од мене. Похитај у помоћ мени, Господе, Спаситељу мој! (Пс. 38:21-22).

Господе сила, са нама буди, јер осим Тебе, другог Помоћника у невољама немамо! Господе сила, помилуј нас!

1 коментар: